پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : حضرت محمد (ص)اعجاز خداوند عالمیان و رحمت واسعه اش بر زمین وزمینیان است

رئیس سازمان حج و زیارت : حضرت محمد (ص)اعجاز خداوند عالمیان و رحمت واسعه اش بر زمین وزمینیان است
شرئیس سازمان حج و زیارت در پیامی با تبریک سالروز ولادت رسول مکرم اسلام گفت :حضرت محمد(ص) این رساله دلگشای احدیت،اعجاز خداوند عالمیان و رحمت واسعه اش بر زمین وزمینیان است که اعجازی بی همتا آمد تا چکیده و ثمره تلاش های همه پیامبران از آدم تا خاتم را در زبان، چشم وقلوب انسان ها جاری و ماندگار سازد ومسیری روشن از وحدانیت، مهر، محبت و عشق پیش روی آدمیان بگشاید.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بخوان به نام محمد (ص) که نامه جمله انبیاست
در سپیده دم بلند تاریخ در میان تاریکی قلوب آدمیان از جهل، در برهوت انسانیت و کویر عاطفه ها ؛ خورشیدی طلوع می کند که نور ایمان و عقلانیت را نه فقط بر جزیره العرب که بر سراسر هستی می تاباند و باران رحمت و مغفرت رب عالمیان می شودوجانهای تشنه را سیراب وحدانیت می کند و دلها را به مهر و رحمتش جلا می بخشد.
او اعجاز خداوند عالمیان و رحمت واسعه اش بر زمین وزمینیان است آنگاه که مردمان طوایف وقبایل در تاریکنای سیاهی توحش وانتقام،همدیگر را سلاخی می کنند و دخترکان معصوم را به جرم معصومیت در پس جهالتشان زنده زنده مدفون می کنند،آنجا که خزان زیبایی ها و نیکی هاست.
شمیم عطر محمدی گلزار جهان را معطر می کند و به گل وجود دردانه خلقت محمد مصطفی (ص) بهار می شود آری با این گل همیشه بهار ، بهار می شود و عطر توحید نه مکه که عالم را معطر می کند.
اینک در تجلی نور آخرین رسول ، این مقدر ازلی و بشارت ابدی که مظهر وحدت و وحدانیت الهی است کنگره های شرک و بت های جهالت در هم می شکنند و تاریکی از آسمان دلهای آماده رخت بر می بندد و جایش را به تعبد و توحید می بخشد.
ختم رسل محمد مصطفی (ص)این رساله دلگشای احدیت می آید تا با اعجازی بی همتا که چکیده و ثمره تلاش های همه پیامبران از آدم تا خاتم است را در زبان ، چشم وقلوب انسان ها جاری و ماندگار سازد ومسیری روشن از وحدانیت، مهر، محبت و عشق پیش روی آدمیان بگشاید.
راهی که پس از آن، توسط سلاله مطهر حضرت تداوم یافت و چراغ هدایت این مسیر به علی (ع) این بهترین و نزدیکترین خلق خدا به نبی و ذریه پاکش سپرده شد تا آنجا که در بهار صادق او که پرچمدار فقه جعفری است، چهار هزار اهل صداقت و مکتب را آن هم در ظلمت امویان پرورش داد.
کسانی که هر یک با هر مرام و مسلکی اعم از شیعه و سنی سفیرانی برای انتقال وحدانیت و رافت و وحدت اسلام ناب محمدی (ص) شدند پیامی که اینک بیش از هر زمان باید در گوش جهان و جهانیان بویژه ملت های مسلمان نجوا و ماندگار کرد .
اینک در خجسته زادروز والا پیامدار،حضرت محمد مصطفی (ص) و رئیس مذهب جعفری امام جعفر صادق (ع) فضا را به عطر صلوات محمدی(ص) معطر می کنیم .
اما برای آنکه هر یک از ما ، مسلم واقعی باشیم باید سیره و منش محمدی که مهر و رافت و عطوفت است را در هر کجا که هستیم اعم از خانواده ، محل کار و مسئولیت در جامعه و هر جمع بزرگ و کوچکی توسعه دهیم و به محبت قلبها را مسخر کنیم و جلوه ای هر چند ناچیز از مهر محمدی و اسلام باشیم.
آنگونه که حضرت در حدیثی می فرمایند : «اَقرَبُکُم غَداً مِنّی فِی المَوقِفِ اَصدَقُکُم‌ لِلحَدِیثِ وَ آداکُم لِلاَمانَةِ وَ اَوفاکُم بِالعَهدِ وَ اَحسَنُکُم خُلُقاً وَ اَقرَبُکُم مِنَ النّاسِ.»
«نزدیک ترین شما به من در قیامت، راستگوترین، امانت دارترین، وفادارترین به عهد، خوش اخلاق ترین و نزدیک ترین شما به مردم است.
باشد که همه ما در عمل و رفتار نزدیکترین بر سیره حضرت باشیم .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.