پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت: لغو ویزای عراق فقط برای سفرهای هوایی است

رئیس سازمان حج و زیارت: لغو ویزای عراق فقط برای سفرهای هوایی است
رئیس سازمان حج و زیارت از اجرایی شدن لغو ویزای عراق برای سفرهای هوایی خبر داد و گفت : پیش ثبت نام از متقاضیان سفرهوایی به عتبات عالیات آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبر در خصوص جزییات از سرگیری اعزام متقاضیان سفر به عتبات عالیات افزود: پیرو سفر اخیر الکاظمی نخست وزیر عراق به کشورمان و توافق انجام شده برای لغو روادید، این امر از امروز اجرایی شد.
وی با بیان اینکه در پی لغو روادید ، اعزام زائران ایرانی به عتبات و نیز سفر عراقی ها به ایران بدون نیاز به ویزا از طریق هوایی میسر می شود، گفت: لغو روادید در شرایط فعلی فقط در مورد اعزام های هوایی است از اینرو متقاضیان از مراجعه زمینی به مرزها خودداری کنند.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به توصیه های اکید مبنی بر سفر زائران فقط از طریق کاروانهای زیارتی مجاز بیان کرد: هم اکنون نیز اعزام ها با محوریت دفاتر زیارتی دارای مجوز سازمان حج و زیارت و بر اساس پیش ثبت نام و سپس ثبت نام قطعی انجام می گیرد.


وی با اشاره به هشدارهای سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق مبنی بر خودداری زائران از سفر با کاروان های غیر مجاز و مشکلات ایجاد شده ناشی از تبلیغات سوء این کاروان ها گفت: به متقاضیان سفر به عتبات عالیات توصیه موکد می شود که از خدمات دفاتر دارای مجوز سازمان حج و زیارت استفاده کنند.
رشیدیان تصریح کرد: سامانه پیش ثبت نام از عصر امروز فعال و اطلاع رسانی لازم برای سفرهای عتبات عالیات انجام می شود تا متقاضیان به صورت غیر حضوری از طریق سایت اعلامی سازمان و یا 2 هزار و 500 دفتر زیارتی کشور مبادرت به نام نویسی کنند. در این خصوص طی جلسه ای توجیهی ، هماهنگی لازم با مدیران دفاتر حج و زیارت استان ها بعمل آمده است.
وی درباره تدابیر اندیشیده شده برای سلامت زائران و توجه به پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: از سال گذشته برنامه مدونی با همراهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هلال احمر تدوین شده که طی آن دستورالعمل های دقیقی برای تمامی مراحل سفر اعم از ثبت نام، اعزام، اسکان، تغذیه، تدارکات و...تهیه شده که این راهبرد در راستای سفری ایمن همراه با حفظ سلامتی و بهداشت زائران انجام گرفته است.
رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: به طور قطع در این مرحله از اعزام ها نیز اهتمام به اجرا و رعایت پروتکل های بهداشتی تدوین شده از اولویت هاست و امیدواریم زائران کشورمان سفری توام با سلامت، کرامت و امنیت داشته باشند.
رشیدیان با اشاره به اقدامات لازم برای شروع دوباره سفرهای عتبات ادامه داد: با توجه به اعلام طرف عراقی در لغو روادید اعزام های هوایی به عتبات، ما نیز اقدامات لازم برای آماده سازی هتل ها، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات ، مباحث آموزشی و فرهنگی، بیمه و سایر خدمات آغاز کرده ایم که در مرحله نخست پیش ثبت نام شروع و در صورت آماده شدن ظرفیت های لازم ثبت نام قطعی از طریق دفاتر زیارتی انجام می شود.


وی در خصوص مدت اقامت زائران و بسته های سفر زیارتی عتبات هم عنوان کرد: با توجه به بیانیه دولت عراق حداکثر مدت اقامت که قابل تمدید است یک ماه خواهد بود.
وی توضیح داد : در این راستا ما نیز برنامه ریزی لازم برای اعزام ها را در قالب بسته های سفر از یک روز تا یک ماه انجام داده و به دفاتر زیارتی نیز تاکیدشده که قابلیت برنامه ریزی برای تمامی کسانی که تمایل دارند از بسته های متنوع سفر استفاده کنند را داشته باشند.
وی اظهار کرد: از اینرو مدت اقامت و هزینه های سفر به فراخور خواست و نیاز زائران از سوی دفاتر زیارتی قابل برنامه ریزی است.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.