پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رضایتمندی زائران از خدمات بیمه ای و درمانی اربعین 1400

رضایتمندی زائران از خدمات بیمه ای و درمانی اربعین 1400
مسئول نظارت بر بیمه و پزشکی کمیته اعزام اربعین حسینی(ع) 1400 از رضایتمندی زائران اربعین امسال از خدمات بیمه ای و درمانی خبر داد .

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ ناصر شاهنده مدیر کل بازرسی سازمان حج و زیارت که مسئولیت نظارت بر بیمه و پزشکی کمیته اعزام اربعین حسینی(ع) 1400 را بر عهده داشت در توضیح خدمات صورت گرفته به زائران امسال گفت:بحمدالله امسال از حیث خدمات درمانی و بیمه ای یکی از آرام ترین اربعین ها را در طول چند سال گذشته داشتیم و تلاش های قابل توجهی برای رضایتمندی زائران صورت گرفت.
وی افزود: پرسنل بیمه ای در اکثر نقاطی که زائران حضور داشتند فعالیت می کردند و به حل مشکلات زائران در حوزه بیمه ای می پرداختند.
شاهنده عمده مراجعات درمانی زائران ایرانی را بیماری های زمینه ای و خستگی راه دانست و تصریح کرد: اکثریت بیماران به صورت سرپایی مداوا می شدند و خدمات درمانی به همراه خدمات بیمه ای به این عزیزان داده می شد.
وی همچنین جانمایی نامناسب مراکز درمانی هلال احمر را از علل کاهش مراجعات دانست و در عین حال تصریح کرد: از مرکز پزشکی خواستیم با جابجایی مراکز ، خدمات خود را در دسترس بیشتر زائران قرار دهد.
وی افزود: به غیر از خدمات درمانی هیئت پزشکی کشورمان ، خدمات درمانی از سوی درمانگاهها و بیمارستانهای عراقی نیز داده می شد که به همین سبب و برای رتق و فتق بهتر امور بیماران ، برخی نیروهای آشنا به امور بیمه ای و درمانی که مسلط به زبان عربی بودند در مراکز درمانی مستقر شدند و راهنمایی های لازم را انجام دادند که این موضوع نیز نوعی دلگرمی و آرامش خاطر را برای زائران مان ایجاد کرد.
شاهنده تاکید کرد: تمامی داروها و خدمات درمانی و ویزیت و هزینه های مربوط به بستری بیماران مشمول بیمه قرار داشت و هیچ مبلغی از زائران بابت خدمات ارائه شده دریافت نگردید.
وی از زائرانی که نسبت به خدمات درمانی یا بیمه ای پیشنهاد یا انتقادی دارند خواست تا به سایت bazresi.haj.ir مراجعه و درخواست خود را مطرح نمایند.
شاهنده در خصوص اینکه آیا بیمار کرونایی نیز در میان اعزام شدگان وجود داشته است یا خیر گفت: صرفا دو نفر از افراد مشکوک به کرونا شناسایی و در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند که خوشبختانه مشکل خاصی ایجاد نشد؛ ضمن اینکه این دو فرد مذکور از طریق مرز زمینی وارد کشور عراق شده بودند.
 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.