پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با وزیر حمل و نقل سوریه :

نقل و انتقال مناسب زائران نیازمند همکاری شرکتهای هواپیمایی ایرانی و سوری است

نقل و انتقال مناسب زائران نیازمند همکاری شرکتهای هواپیمایی ایرانی و سوری است
رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در دیدار با وزیر حمل و نقل سوریه گفت : ورود شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و نیز سوریه در انتقال مناسب زائران از جمله اقدامات ضروری در خدمات دهی مناسب به زائران است.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت؛ علی رضا رشیدیان روز پنجشنبه بعد از انعقاد تفاهمنامه با وزیر گردشگری سوریه برای از سرگیری مجدد اعزام زائران ایرانی به سوریه در دیدار با زهیر خزیم وزیر حمل و نقل سوریه افزود : با توجه به امضا تفاهم‌نامه ورود شرکت های هواپیمایی ایران برای انتقال زائران ایرانی امر مهمی است و در این میان بهره گیری از طرف طرف سوری هم می تواند به انتقال بهتر زائران کمک کند.
وی عنوان کرد : در این راستا مذاکرات ما با وزیر سیاحه و گردشگری برای ورود سالانه ۱۰۰ هزار زائر انجام شد و امید است در مرحله اجرایی به خوبی این امر عملیاتی شود.
وی عنوان کرد : به طور قطع مساعدت های طرف سوری کمک بزرگی برای تسهیل اعزام زائران ایرانی به این کشور خواهد بود.
وی ادامه داد : موضوعات کلی در این جلسات برای برقراری مجدد این سفرهای زیارتی به نحو احسن توام با حفظ عزت ، امنیت ، کرامت و سلامت زائران ارائه شد و در بحث حمل و نقل و موضوعات فنی مربوطه نیاز است بین سازمان هواپیمایی کشوری ما و هواپیمایی کشوری سوریه هماهنگی های لازم انجام شود.
وزیر حمل و نقل سوریه هم استقبال از برقراری دوباره سفرهای زیارتی گفت : در رابطه با اعزام زائران ایرانی هر آنچه که در توان داریم انجام می دهیم .
زهیر خزیم افزود : به طور قطع در بحث نقل و انتقال زائران هم مشارکت خواهیم کرد.
وی تصریح کرد : به طور طبیعی بدلیل همه گیری ویروس کرونا، در پرواز ها پروتکل های مربوط به زائران نیز با دقت اجرایی و رعایت خواهد شد.
وی تاکید کرد : برای انجام پرواز زائران ایرانی هیچ مشکلی نخواهیم داشت و در این راستا تعاملات و همکاری های لازم انجام می شود. رئیس سازمان حج و زیارت شامگاه یکشنبه در راس هیاتی به منظور انجام اقدامات و نهایی کردن تفاهم برای از سرگیری مجدد اعزام کاروان های زیارتی به سوریه به این کشور سفر کرد.
وی طی این سفر چهار روزه با وزرای کشور ، گردشگری، بهداشت و نیز اوقاف سوریه در دمشق پیرامون این سفرها و مباحث مختلف مربوطه بحث و تبادل نظر کرد.
وی در روز نخست این سفر با سفیر کشورمان در دمشق ، وزرای اوقاف و نیز سیاحه و گردشگری سوریه و در دومین روز (سه شنبه) با وزرای کشور و بهداشت سوریه و نماینده ولی فقیه در این کشور دیدار نمود و امروز نیز طی مذاکراتی با طرف های سوری از جمله وزیر سیاحه و گردشگری تفاهمنامه مربوط به اعزام زائران کشورمان به سوریه را به امضا رساند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.