پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت: ثبت نام متقاضیان سفر سوریه از2 هفته آینده آغاز می شود

رییس سازمان حج و زیارت: ثبت نام متقاضیان سفر سوریه از2 هفته آینده آغاز می شود

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین برنامه ریزی ها برای سفر سوریه گفت: ثبت نام از متقاضیان این سفر زیارتی حداکثر ظرف دو هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ علی رضا رشیدیان در گفت و گو با شبکه خبر با اشاره به سفر اخیر خود به سوریه برای از سرگیری سفرهای زیارتی به این کشور گفت : در این راستا تفاهمنامه ای با طرف سوری برای اعزام سالانه 100 هزار زائر منعقد شد و طی هفته های گذشته اقدامات اجرایی برای آغاز دوباره این سفرها و فراهم نمودن امکانات و مقدمات لازم اعم از اقامت، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات ، بیمه، امکانات و خدمات بهداشتی و پزشکی ،هماهنگی های مربوط به پروازهای هوایی و .. توسط همکاران سازمان حج و زیارت انجام شد.
وی افزود: همچنین موضوع تبادل پولی و مالی برای این سفر زیارتی از دیگر مباحثی بود که پیگیری های لازم برای حل این مساله نیز از طریق بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی در حال انجام است .
رشیدیان ابراز امیدواری کرد : با مساعدت و همراهی وزیر اقتصاد، مساله سیستم پولی ، مالی و پشتیبانی برای این سفر زیارتی حل شده و با توجه به تدابیر اندیشیده شده نخستین گروه زائران کشورمان برای زیارت حرم مطهر حضرت زینب (س)و حضرت رقیه (س) عازم دمشق شوند.


رییس سازمان حج و زیارت افزود : با توجه به اینکه در شرایط کنونی برآوردی از تعداد مشتاقان این سفر زیارتی نداریم، فعلا اعزام های اولیه از مبدا فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می شود.
وی تصریح کرد : از این رو ثبت نام از متقاضیان در این مرحله از استانهای مجاور تهران آغاز می شود اما در صورتی که متقاضیان سفر به سوریه در هر استان به حد نصاب یک پرواز برسد، شرایط برقراری پرواز از آن استان هم مدنظر قرارگرفته و بررسی می شود.


رشیدیان با تاکید بر اینکه فعلا شرایط سفرهای زمینی فراهم نیست و اعزام به سوریه به صورت هوایی انجام می شود، گفت: با توجه به توافق انجام شده در این مرحله اعزام های رفت و برگشت فقط هوایی انجام خواهد شد.
رشیدیان در خصوص ثبت نام و اعزام کاروان های زیارتی عنوان کرد: با توجه به فرایندهای اجرایی و کاهش تصدی گری های سازمان، ثبت نامها همچون گذشته به صورت فراخوان نخواهد بود بلکه متقاضیان می توانند بعد از اعلام زمان نام نویسی از طریق سامانه های مربوطه به ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر کارگزاری دارای مجوز، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی در توضیح شرایط نام نویسی هم گفت: با توجه به توافق ستاد ملی مبارزه با کرونا، کسانی که قصد سفر زیارتی خارجی دارند باید 2 دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و 72 ساعت قبل از پرواز نیز تست مربوطه را داده باشند .
وی در ادامه متوسط هزینه سفر به سوریه را به طور تقریبی بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان ذکر کرد و افزود : منتظر نهایی شدن قراردادهای مسکن، نقلیه ، تغذیه و .. در سوریه هستیم و با تکمیل و قطعی شدن همه هزینه ها اعم از اعزام ، مسکن، بیمه ، خدمات پزشکی ، تغذیه ، حمل و نقل و.. البته به جز هزینه مربوط به تست کرونا که باید شخصا 72 ساعت قبل پرواز توسط فرد انجام شود ، یکجا محاسبه شده و مبلغ نهایی اعلام می شود.
رشیدیان در پایان افزود : امید است با توجه به برنامه ریزی های که در دست انجام است و شرایط سوریه و ظرفیت ایجاد شده برای اعزام متقاضیان زیارت، زائران کشورمان در کمال عزت ، کرامت، امنیت و سلامت به این سفر زیارتی مشرف شوند و از فیوضات معنوی این سفر بهره کامل ببرند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.