پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

زائران عتبات سجاده شخصی همراه داشته باشند

زائران عتبات سجاده شخصی همراه داشته باشند
همراه داشتن سجاده و ملحفه شخصی، نتایج منفی آزمایش‌های مربوط به دیالیز و اعلام بیماری مزمن به رئیس کاروان از مهم‌ترین توصیه‌های پزشکی به زائران اعزامی به عتبات عالیات است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ طاهر درودی، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره دستورالعمل های بهداشتی سفرهای زیارتی به بیان لوازم ضروری که زائران باید همراه داشته باشند و مدارک پزشکی که برای انجام دیالیز در عراق لازم است پرداخت و گفت: همه کسانی که به حرم‌های مطهر مشرف می‌شوند باید تست PCR منفی همراه داشته و حداقل دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

وی افزود: اگر بیماری خاصی غیر از بحث کرونا مانند سابقه بیماری قلبی، فشار خون، دیابت و یا هر بیماری مزمن دیگری دارند که در طول سفر ممکن است موجب ایجاد مشکل برای آنها شود، حتماً قبل از سفر باید به مدیر کاروان اطلاع بدهند.

درودی بیان کرد: مدیران کاروان‌ها با مسئولان مرکز پزشکی حج و زیارت در ارتباط هستند. اطلاعات زائران بیمار به پزشکان مرکز پزشکی ارسال می‌شود تا در صورت نیاز خدمات پزشکی لازم به این زائران ارائه داده شود.

وی افزود: همچنین در عین حال که موضوع همراه بردن وسایل شخصی برای محافظت از کرونا مثل ماسک و اسپری ضد عفونی کننده مطرح است، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از سجاده و مهر شخصی در حرم‌ها و مراکز زیارتی استفاده شود.  

درودی اظهار کرد: پیشنهاد دیگر ما این است که در صورتی که امکان دارد یک یا دو عدد ملحفه تمیز همراه خود داشته باشند تا در هتل‌ها و مراکز اقامتی ترجیحاً از ملافه‌های شخصی خودشان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اگر زائر دیالیزی است، با توجه به مقررات کشور عراق حتماً نتایج اصلی(نه کپی شده) منفی آزمایش هپاتیت B و C و HIV/AIDS را همراه داشته باشد. همچنان که در مراکز دیالیز ایران این مدارک را از فرد می‌خواهند در کشور عراق نیز همین مدارک برای انجام دیالیز لازم است.

وی گفت: در عین حال پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر در مسیر هوایی و یا زمینی ترجیحاً تماس‌ها با افراد مختلف همسفر کمتر باشد، از دست دادن خودداری شود و هنگام سوار شدن به اتوبوس و هواپیما فاصله‌های اجتماعی رعایت شده و در تجمعات حضور نداشته باشند.

درودی همچنین تصریح کرد: گاهی در کاروان‌ها نوشیدنی و یا غذا و میان وعده توزیع می‌شود که برای استفاده از آنها زائران سعی کنند از ظروف اختصاصی خود استفاده کنند. البته در این خصوص فقط مسئله کرونا مطرح نیست و ما بیشتر نگران بیماری‌های عفونی قابل انتقال در شرایط مختلف هستیم. در عین حال زائران به هیچ وجه غذای گرم را همراه خود نداشته باشند چراکه ممکن است غذا دچار فساد و آلودگی شده و زائران را دچار مشکل کند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.