پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : شهید حاج قاسم سلیمانی چهره ای ملی و انسانی تمام عیار بود

رئیس سازمان حج و زیارت : شهید حاج قاسم سلیمانی چهره ای ملی و انسانی تمام عیار بود
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک فرد ملی تمام عیار بود، گفت : شخصیت و منش این شهید گرانقدر به گونه ای بود که نه تنها امت اسلامی بلکه همه انسانیت به او عشق می ورزید.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان روز دوشنبه همزمان با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در گفت و گو با رادیو مقاومت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با بیان اینکه این شهیدان گرانقدر راهی پر ازافتخار و عزت را رقم زدند، افزود : سخن گفتن در خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی هم سهل و هم ممتنع است . سهل است چون همه مردم این شهید والامقام را دوست داشتند و ممتنع است بدان جهت که او به حدی از بصیرت رسیده بود که سخن گفتن از او برای ما سخت محسوب می شود.
وی ، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را فرزند صدیق انقلاب اسلامی و دست پرورده مکتب اسلام و انسانی موحد خداترس و پیرو واقعی پیامبر اعظم (ص) دانست که مصداق آن حدیث رسول الله بود که فرمود:«مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» کسی که شب را صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست» و حاج قاسم هماره دغدغه مسلمانان داشت و کسانی که اهل مکتب او باشند برای حل مشکلات مردم و مسلمانان در این مسیر همراه شده و همت می کردند و همچنان هم این مسیر تداوم می یابد.
وی افزود: حاج قاسم سلیمانی پیرو واقعی حضرت امیرمومنان علی (ع) و مرد عمل بود آن هم عمل در زمان و مکان خود آنگونه که وقتی زمان و مکانش می رسید از دادن جان دریغ نمی کرد.
رشیدیان با اشاره به اقتدای حاج قاسم به امام علی (ع) در گفتار و کردار بویژه در برخورد با خانواده شهدا گفت: حاج قاسم در یاری رساندن به خانواده شهدا و فرزندان آنها به سیره امیرمومنان عمل می کرد و به فرزندان شهدا توجهی ویژه داشت .
وی در ادامه به خاطراتی از حضور سردار سلیمانی در مشهدالرضا(ع) اشاره کرد و یادآور شد: زمانی که در استانداری خراسان رضوی خدمت می کردم ، هر زمان که این شهید بزرگوار و یار شفیق به مشهد سفر می کرد، در بازگشت تماس می گرفت و احوال می پرسید. وقتی می گفتم که سری به ما بزن، می گفت »دارم می روم » اما بعد می شنیدم که با همه فشردگی و کوتاهی سفر به دیدار فرزندان شهدا رفته بود .
وی ادامه داد : او در عین سادگی به این سفر می آمد و دیدار با فرزندان و خانواده شهدا را بر هر امری اولویت می داد که این رفتار نشان از توجه و ارادت شهید بزرگوار به فرزندان شهدا بود.
وی با بیان اینکه حاج قاسم پیرو واقعی حضرت زهرا(س) بود، گفت: حاج قاسم در کمک به فقیر ، یتیم ، اسیر ونیازمندان دریغ نمی کرد و مظهر همان آیه « وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً» بود که در مورد حضرت فاطمه (س) نازل شد و در بحران ها همچون سیل و زلزله و غیره (سیل خوزستان)با همه وجودش به یاری مردم می شتافت.
رشیدیان تصریح کرد: حاج قاسم پیرو واقعی امام حسن(ع) و کریم بود؛ او برای خود چیزی نمی خواست ، نه در پی مقام و نه دنبال عنوان بود. حتی وقتی که به او پیشنهاد کرده بودند که کاندیدای ریاست جمهوری شود گفته بود که من کاندیدای گلوله و شهادت هستم.
وی افزود: حاج قاسم سلیمانی پیرو واقعی امام حسین(ع) و مرد جهاد و جنگ و کارزارهای سخت بود در عین آنکه پیرو این بیان اباعبدالله نیز بود که « إنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَيكُم مِن نِعَمِ اللّه » و از حوائج مردم هیچگاه ملول نشد و مردم را عیال الله می دانست و حتی به آنانکه برحسب ظاهر خیلی ظواهر شرعی را رعایت نمی کردند نیز نگاه پدرانه ای داشت .
رشیدیان ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی پیرو واقعی امام زین العابدین(ع) بود و اهل تحجد بود و در میدان های سخت نیز هیچگاه نماز و دعا و عبودیتش ترک نمی شد .
وی حاج قاسم را پیرو واقعی امام باقر(ع) و امام صادق (ع) و خواند و افزود: دوستدار عالمان و اهل علم و مشورت بود و با عالمان ، اهل فن و کارشناسان مشورت می کرد و هیچگاه استبداد نظر نداشت و پیرو امام کاظم (ع) بود و با اینکه به میانسالی پانهاده بود اما هیچگاه از صحنه کنار نرفت و اهل جهد و تلاش دائم بود.
وی ، حاج قاسم سلیمانی را پیرو هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت و خادم زوار امام علی ابن موسی الرضا (ع) دانست و گفت: شهید سلیمانی تمامی 10 مشخصه یک مومن واقعی در بیان حضرت را داشت؛ همه را از خود بالاتر می دانست و همه از او در امان بودند و هرگز وارد دعواهای جناحی و سلیقه ای نشد و این بزرگ منشی او برای عده ای قابل فهم نبود و متاسفانه امروز شاهدیم عده ای به اسم افراطی گری ، گروه گرایی و جناح گرایی حتی این بزرگ منشی او را نقدهای کودکانه می کنند.
وی با انتقاد از سخنان فردی که اخیرا گفته بود « دیدگاه‌های حاج قاسم در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی به شدت قابل نقد است و با گرایش سیاسی من نمی‌خواند» تصریح کرد : حاج قاسم بی توجه به خطوط سیاسی و جناحی و غیره هر جا کار خوبی انجام می شد تشویق و ترغیب می کرد و در واقع این بزرگ مرد فرزند مکتب اسلام راستین بود همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموند که او یک مکتب است و فرزندان ما باید در این مسیر حرکت خود را ادامه بدهند.
وی تصریح کرد : این سردار رشید اسلام یک منتظر واقعی حضرت صاحب الامر (عج) بود و نمود این انتظار نه فقط در اعتقاد و شعار بلکه در رفتار ، کردار و منش و شخصیت او مشهود بود و در جنوب لبنان و سوریه و هر جا که عرصه تنگ می شد از حضرت مدد می خواست و مشکل گشایی می شد از آن رو بود که از منتظران واقعی حضرت بود و برای تحقق عدالت و بهتر شدن جامعه ، کشور و جهان از همه چیز گذشت.
وی تصریح کرد : وجودش نه تنها برای جامعه و کشور که برای جامعه انسانی ارزشمند و دربردارنده امنیت و آرامش و صلح بود و با همه وجود برای کم کردن شر دشمنان انسان و انسانیت اهتمام کرد.
وی افزود : امید است ائمه اطهار (ع) دست ایشان را بگیرند و به خانواده محترم وی و همه ملت ایران که داغدار از دست دادن چنین بزرگمردی هستند صبر و اجر و توفیق ادامه راه را عنایت فرمایند.
وی با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه او شخصیتی ملی تمام عیار بود ، ادامه داد : همانگونه که دیدیم همه ملت به او عشق می ورزیدند و به صحنه آمدند آنگونه که شرق و غرب در عظمت این حضور متحیر ماندند او که چهره ای برجسته از امت اسلامی و حتی شخصیتی در جهان است که انسانیت به او عشق می ورزید . اینک یاد و خاطره او را گرامی داشته و آرزو می کنیم ما و فرزندان ما راه این شهید گرانقدر را ادامه داده و از اسوه انسانیت و آزادگی دوران درس گیریم .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.