پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)

فاطمه(س)وارث همه نیکی ها و جلوه ای بی همتا از ارزش های متعالی روح انسانی است

فاطمه(س)وارث همه نیکی ها و جلوه ای بی همتا از ارزش های متعالی روح انسانی است
حضرت فاطمه (س) بانویی که وارث همه نیکی ها و جلوه ای بی همتا از ارزش های متعالی روح انسانی است.او که اسوه ای بی همتا از نجابت ، مهر ، وفا ، عشق نه فقط برای بانوان عالم بلکه برای همه انسان های آزاده است
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ متن پیام علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه الزهرا (س) به شرح ذیل می باشد:
اینک کوثر، این چشمه جوشان امامت روی در نقاب در خاک می کشد.
اما در درازنای زمان نامش بر تارک هستی درخشد، بانویی که وارث همه نیکی ها و جلوه ای بی همتا از ارزش های متعالی روح انسانی است.
دخت نبی؛ وارث پدر نه بلکه وارث همه انبیا از آدم تا خاتم(ص) و میراث دار سلسله راستین حق و عدالت و نبوت است تا جهان به این رکن استوار و در مسیر امامت و هدایت بماند.
فاطمه ، فاطمه است مبرا از هر زشتي و بريده شده از هر بدي و بازداشته شده از هر آلودگي.
دختری که در مشقت ها و سختی های رسالت در تنهایی پدر آنچنان مهر مادرانه اش را صبور و بی ریا بر پدر جاری میسازد که ام ابیها لقب می گیرد.
اینک این عزیزترین گوهر عالم ، ام ابیها، راضیه مرضیه ، زکیه مطهره ، کوثر هدایت، مادر ولایت که نه فقط خشنودی پدر بل خشنودی خداوند عالمیان در خشنودی اوست در سکوت و مظلومیت تمام بر شانه های علی و بال فرشتگان تشییع می شود تا دور از چشم نامحرمان در مغاک خاک پنهان شود.
در این تاریکی شبانه
علی؛ یار ، همراه ، همدم ، محرم و همه کس را بعد از رسول الله به خاک می سپارد و در این غربت شبانه بی کسی؛ غریب می ماند.
علی (ع) که تا آن زمان جهانی از نجابت ، صبوری ، مهر و نیکی را با خود داشت اینک در میانه این اندوه بی انتها ؛ تنهاتر از تنهاست.
فاطمه ای که بعد از پدر ،همراه علی در همه سختی ها شد و در روزگاری که نامردمان بر عهد و وعده خود با رسول الله نماندند ، با منطق استوار اما روحی آزرده و ناخشنود در مقابل خانه نشینی جانشین به حق نبی مکرم اسلام (ص) ایستاد و حقانیت علی(ع) را به اثبات رسانید.
او که به بیان رسول الله ؛ فاطمه(س) پاره تنش است و هر کس او را بیازارد رسول مکرم (ع)اسلام را آزرده است. "
و فاطمه (س) آنگونه از جفای روا شده در حق (علی) و برخوردهای ناروای این‌مردمان جاه طلب آزرده است که وصیت می کند جز خانواده و چند تن از انصار کسی بر مزارش نیاید و اینگونه بانوی یاس ها و شقایق ها می شود بانوی بی نشان غریب.
چه کسی می تواند تفسیر کند اندوه جگر سوز علی (ع) در مواجهه با فاطمه(س) میان در و دیوار یا گاه شستن صورت نیلی و بازوی کبود فاطمه اش و یا لحظه جدایی از او در مدفن را.
بزرگ بانوی دو عالم جانانه برای دفاع از حق و عدالت و احیای ارزشهای محمدی(ع) در برابر ظلم و جور زمانه ایستاد او که اسوه ای بی همتا از نجابت ، مهر ، وفا ، عشق نه فقط برای بانوان عالم بلکه برای همه انسان های آزاده است.
ای مایه مباهات، عزت و فخر عالمیان
ای ماندنی ترین بانوی دو عالم، ای زیباترین خصائل، ای کشتی پهلو گرفته شفاعتمان کن و قلبهایمان را به سوی نیکی ها و مهربانی ها بگشا
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.