پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاکید دولت عربستان: ویروس کرونا حجاج را تهدید نمی‌کند

تاکید دولت عربستان: ویروس کرونا حجاج را تهدید نمی‌کند

وزارت حج و گردشگری عربستان تاکید کرد، تا کنون هیچ گزارشی از ابتلای عمره‌گذاران و زائران بیت‌الله الحرام در ماه مبارک رمضان به ویروس جدید کرونا به دست نرسیده است.

به گزارش حج نیوز به نقل از ایسنا، با وجود اطمینان مقامات عربستان، سازمان جهانی بهداشت شنبه آینده در یک نشست فوری‌، درباره محدودیت‌های حج عمره و واجب امسال تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وزارت حج و گردشگری عربستان اعلام کرد: با وجود تعداد زیاد حجاج تا کنون مدرکی دال بر شیوع ویروس جدید کرونا در میان عمره‌گذاران و زائران بیت‌الله الحرام طی ماه مبارک رمضان به دست نیامده است.

به گزارش شبکه الریاض،‌ «عبدالله الربیعه»، وزیر بهداشت عربستان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور گفت: طبق گزارش‌های بدست آمده از تحقیاقت میدانی انجام شده جهت بررسی میزان شیوع این بیماری در میان عمره گذاران، تا کنون هیچ موردی از شیوع ویروس جدید کرونا و یا انواع دیگر بیماری در میان زائران شهرهای مکه و مدینه در ماه مبارک رمضان مشاهده نشده است.

وی در ادامه با اشاره به پنج میلیون عمره‌گذار در ماه رمضان گفت، تا کنون بیشتر این افراد به کشورهای خود بازگشته‌اند و تنها 200 هزار نفر باقی مانده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی از سپتامبر 2012 از ابتلای 94 نفر به این ویروس خبر داد تا کنون 46 نفر از آنها براثر این بیماری درگذشته‌اند.

در عربستان تاکنون 72 نفر به این بیماری مبتلا و 38 نفرشان براثر این بیماری ریوی جان خود را از دست داده‌اند. ویروس کرونا به سرعت مشکلاتی در سیستم تنفسی فرد مبتلا ایجاد و در مراحل پیشرفته باعث نارسایی کلیوی می‌شود.

از همین رو، عربستان از سالمندان، بیماران‌، کودکان و زنان درخواست کرده است از سفر به این کشور برای حج عمره واجب که از ماه اکتبر آغاز خواهد شد‌، خودداری کنند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.