پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : برای حج تمتع منتظر تصمیم کشور میزبان هستیم

رئیس سازمان حج و زیارت : برای حج تمتع منتظر تصمیم کشور میزبان هستیم
رئیس سازمان حج و زیارت گفت : برای حج تمتع 1401 هنوز عربستان تصمیمی اتحاذ نکرده و منتظر تصمیم آنها هستیم اما آمادگی کامل به جهت امور اجرایی در سازمان حج و زیارت وجود دارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان در جلسه شورای مدیران سازمان حج و زیارت افزود : در این میان کارهای آموزشی به ویژه آموزش و ایجاد سامانه های الکترونیکی باید هرچه سریعتر مدنظر قرار گیرد؛ ضمن اینکه این برنامه ریزیها بدون هرگونه توقع و برآوردی از انجام سفرهای تمتع و عمره انجام می شود و صرفا با هدف هماهنگی ، آگاهی و آمادگی بیشتر برای ارائه خدمات در صورت برقراری حج است.
وی با اشاره به الکترونیکی شدن سامانه های مختلف حوزه اجرایی در عربستان بر ضرورت ارائه آموزش لازم به نیروهای ستادی و عوامل اجرایی برای بهره گیری هرچه بهتر از این سامانه ها در ارائه خدمات مطلوب به زائران کشورمان تاکید کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص سفرهای حج تمتع و عمره مفرده نیز اظهار کرد: در صورت پذیرش شروط جمهوری اسلامی ایران در خصوص عمره شامل بازگشایی کنسولگری برای حمایت کنسولی از اتباع کشورمان و نیز تضمین و تامین عزت، کرامت و امنیت زائران ایرانی ، مسئولان ذیربط تدارکات لازم برای اعزامهای عمره مفرده در ظرفیت های مختلف را اندیشیده اند.
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به برقراری سفرهای هوایی عتبات و سوریه گفت : اکثریت زائران عتبات عالیات عراق از خدمات اجرایی در حوزه های اسکان، تغذیه ، تدارکات، حمل و نقل و .. ابراز رضایت کردند.
وی افزود: موضوع الزامی بودن رعایت قوانین و دستورالعمل های عراق در مورد زائران باید مورد توجه قرار گیرد تا مشکل و مانعی بر سرراه زائران ایجاد نشود و زائران ایرانی در کمال عزت، کرامت، امنیت و سلامت به این سفر معنوی مشرف شوند.
رشیدیان در ادامه به سفر اخیر خود همراه با هیات بلند پایه اقتصادی و سیاسی کشورمان به سوریه اشاره کرد و گفت: پیگیری های لازم در حوزه حمل و نقل و سایر موضوعات مرتبط با خدمات رسانی به زائران ایرانی در سفر به این کشور انجام گرفت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط یک شرکت هواپیمایی در حوزه اعزام زائران به سوریه فعال است عنوان کرد : 5 شرکت هواپیمایی دیگر درخواست پرواز به سوریه را دارند که با توافق صورت گرفته با طرف سوری و هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری به زودی تعداد شرکت‌های هواپیمایی فعال در خطوط هوایی ایران - سوریه افزایش می یابد.
رشیدیان با بیان اینکه هم اینک هموطنان ما در استان های مختلف کشور متقاضی سفر زیارتی سوریه هستند، گفت: بزودی کار پیش ثبت نام را آغاز می کنیم و پس از برآورد تعداد متقاضیان و رسیدن به حد نصاب و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری پروازها را از ایستگاههای پروازی مختلف آغاز خواهیم کرد.
حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز در این نشست گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای افزایش اعزام های زائران به عتبات عالیات و سوریه ارائه کرد و از افزایش اعزام ها و تلاش برای کاهش هزینه ها در سفر سوریه خبر داد و بر رفع ایرادات و اشکالات در مسیراجرای طرح نوین عتبات عالیات تاکید کرد.
اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت هم گزارشی از اقدامات صورت گرفته در رابطه با حج تمتع و عمره ارائه کرد و از آمادگی نیروهای این حوزه برای اجرای تمام سناریوهای مرتبط با حج آینده خبرداد.
ناصر شاهنده مدیرکل بازرسی سازمان نیز گزارشی از نظرسنجی صورت گرفته از زائران عتبات عالیات که تحت نظارت سازمان حج و زیارت به این سفر اعزام شده اند، ارائه کرد و افزود: نظر سنجی از کاروان های مجاز در حوزه های حمل و نقل، اسکان، تغذیه و تدارکات، اعزام هوایی و زمینی و .. انجام شد که خوشبختانه اکثریت زائران رضایت نسبی از ارائه خدمات داشتند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.