پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

متن پیام رییس سازمان حج و زیارت ؛

حضرت فاطمه (س) آیتی تابناک برای هدایت انسانهای گمگشته

حضرت فاطمه (س) آیتی تابناک برای هدایت انسانهای گمگشته
آری فاطمه (س) آیتی تابناک است تا انسان گمگشته راه را در طریق کوثر زاینده انسانیت و ولایت هدایت بخشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ متن پیام علی رضا رشیدیان به مناسبت میلاد دخت نبی مکرم اسلام به شرح ذیل است؛
السلام علیک یا فاطمه الزهرا (س)
السَّلامُ عَلَیْکِ ای بهانه آفرینش ، بانوی آب و آیینه ، ای زلال مطهره، ای مهر بی همتا ، ای دختر ماه و ماهتاب .
آمدنت عطر خنکای بهشت را با بارانی از مهر و عاطفه بر کویر لم یزرع افکار پوسیده و متحجر نثار کرد، آنجا که در تاریکنای مغزهای کوچک زنگ زنده توحش، وجود نازک دخترکان را زنده زنده در میانه ریگهای بیابان دفن می شد.
آری اینک می آیی و تحیت آسمانی خداوند به یمن این وجود مطهره طاهره ، رئوفه عقیله ، زکیه معصومه ، صدیقه مبارکه ، راضیه مرضیه در زمین منعقد می شود بانویی که بری از هر ناپاکی و زشتی؛ نور درخشان خلقت و آیه روشن خداوند در زمین است و خداوند در نسل او برکت قرار داده است.
براستی اگر نبود این بزرگ بانو زمینی، این حورای بهشتی، این مهر آفرینش، طریق انبیا و فلسفه خلقت از آدم تا نوح از ابراهیم تا موسی و از عیسی تا محمد مصطفی (ص) ابتر می ماند و هستی ناتمام.
بزرگ بانویی که نوری شد در خلقت تا شرافت مفهوم یابد و انسانیت به لطف و مهر وجودیش جان گیرد و اسلام قوت یابد.
بانویی که فاطمه شد تا زیبایی، زیبا شود ، انسان به محبت و عاطفه معنا شود ، هستی جانی دوباره گیرد و محبت از او آغاز شود.
آری فاطمه ، فاطمه شد تا هستی به مهر او استوار گردد ، زمین به رحمت او سبز شود ، انسیه حورایی که مادر پدر شود ، همسر حیدر و مادر حسنین و ولایت شود تا موعودی را انتظار نشیند که جهانی را به عدل و داد استوار گرداند.
آری فاطمه (س) آیتی تابناک است تا انسان گمگشته راه را در طریق کوثر زاینده انسانیت و ولایت هدایت بخشد .

به بیان رهبر معظم انقلاب؛ حضرت فاطمه زهرا(س) مجمع همه‌ خيراتى است که روزبه‌روز از سرچشمه‌ دين نبوى، بر همه‌ بشريت و بر همه‌ خلايق فرو مى‌ريزد وهمه تلاش ها برای پوشیده ماندن و انکار حضرت بی نتیجه ماند «واللَّه متمّ نوره و لو کره الکافرون».
به راستی زهرای مرضیه؛ زن را با همه خوبی ها و نیکی های عالم پیوند زد و زنگار حقارت از روح زن برگرفت و آن را به باور انسان بودن ، انسانی کامل جلا بخشید و موسیقی حیات و هدایت بشریت شد تا زمینیان، زن را با برترین الگوی انسانی بشناسند و هستی، عشق و مهر را در لباس تقوا، پاکدامنی و ایثار بیاموزد.
آری به قول دکتر علی شریعتی او خود يک « امام » است، یک اسوه بی نظیر و يک شاهد براي هر زني که مي‌خواهد ” شدن خويش ” را خود انتخاب کند. او اسوه ای بی همتاست تا زنان عالم از آن پس مفتخر به وجود کوثر هستی شوند و به این وجود ناب انسانی کرامت و حرمت یابند.
او بانوی دو عالم و مادر هستی بخش است و عنوان مادر هم از او قداست و برکت یافته است و نامش دستگیر و فریادرس است برای هر مضطر که او را می خواند نامی که در روزگاران ایثار و رشادت در میدان‌های جنگ و روزگاران سخت این ملت هم هزاران هزار بار پناه شد.
آنگاه که بزرگ مرد روزگاران سخت این ملت سردار دلها، روایت می کند از آن هنگام که در شدائد و سختی های میدان های نبرد جز بانوی دو عالم پناهی نداشتند و قدرت و مهر مادری زهرای اطهر (س) را در جای جای جبهه ها و نبردهای سهمگین در هور، کربلای 5 و اروند رود و کوهستانهای سرد و سخت کردستان بارها و بارها به چشم دیدند و آنجا که مادران این مرز و بوم نبودند ، مهر مادری حضرت فاطمه (س) را یاریشان می نمود.
آری مهر بانوی دو عالم در دل و جان این ملت از دیرباز جای گرفته و شور علوی و مهر فاطمی تاریخی دیگر را برای این سرزمین رقم زده تا جلوه های عزت و عظمت آنان در انقلابی بزرگ به رهبری پیری فرزانه از تبار فاطمی جلوه ای ماندگار یابد و او که فرزند خلف فاطمه (س) و میلادش متبرک به ولادت بانوی دو عالم است.
آری اینک در میلاد یاس نبوی ، فاطمه (س) این عطر بی ریای هستی زیباترین ارمغان دوست ، خلاصه همه خوبی ها ، آرزوی عزت و سربلندی بانوان سرزمینم را دارم و امید است اینبار هم در این روزگار سخت و دشوار به یاری هم شتافته و به مهر فاطمی ، عشق و محبت و نیکی را در جامعه بگسترانیم.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.