پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون سازمان حج و زیارت : تقویت پژوهش و آموزش نیروها منجر به بهبود کیفیت خدمات رسانی می شود

معاون سازمان حج و زیارت : تقویت پژوهش و آموزش نیروها منجر به بهبود کیفیت خدمات رسانی می شود
معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت بر تقویت بخش پژوهش و توسعه آموزش ها به منظور ارتقا و بهبود کیفیت خدمات رسانی در حوزه حج و زیارت تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ محمد آزاد در نخستین همایش گروههای یازده گانه آموزشی و پژوهشی حج و زیارت که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: اعضای گروههای آموزشی و پژوهشی مسئولیت سنگینی برعهده دارند زیرا همه افراد اعم از کارگزاران، زائران و حتی کارکنان در سایه تلاش های این حوزه می توانند از ظرفیت آموزشی و پژوهشی برای بهبود و ارتقا راندمان و کیفیت خدمات خود بهره گیرند.

وی عنوان کرد : ضمن آنکه نیروهایی که توسط این گروه ههای 11 گانه آموزش های لازم را دریافت می کنند توانایی خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه آموزش و پژوهش در هر سازمان رکن محوری است، گفت: این حوزه در حکم شاهرگ حیاتی هر سازمان است و ارتقا علمی به همراه بروز رسانی اطلاعات ، ظرفیت ها و توانمندی ها در زمینه های مربوطه را بدنبال دارد.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت با اشاره به فعالیتهای این سازمان در ساماندهی ، برنامه ریزی و مدیریت سفرهای زیارتی خارجی گفت: با توجه به اینکه اعزام زائران به کشورهای دیگر از سوی سازمان حج و زیارت صورت می گیرد و این کشورها نیز هر چند سال یکبار قوانین مرتبط خود را بازنگری یا در برخی زمینه ها بروزرسانی می کنند ما نیز باید همواره نسبت به قوانین و اطلاعات مربوط بویژه در حوزه خدمات اجرایی در کشورهای مقصد بروز باشیم.

به گفته آزاد، کارگزاران وعوامل اجرایی باید نسبت به قوانین خدمات زیارتی کشورهای مختلف آگاه باشند که در این رابطه ضرورت دارد تا تمامی اطلاع رسانی و بروزرسانی ها از سوی گروههای آموزشی و پژوهشی صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه برنامه های آموزشی و پژوهشی در نهایت منتج به ارائه خدمات بهتر و باکیفیت تر می شود، تاکید کرد: اگر اعضای این 11 گروه آموزشی و پژوهشی مشخص شده در زمینه های مرتبط با خدمات اجرایی به زائران ، نقش خود را بدرستی ایفا نمایند اثرات مطلوب و عمیق آن در ارتقا رضایتمندی زائران نمود بیشتری می یابد.

آزاد با اشاره به هدفگذاری مربوطه و دلیل تشکیل این گروهها افزود: الکترونیکی کردن و بروزرسانی آموزش ها، استانداردسازی، تحول در نظام آموزش و پژوهش، احصا وجمع بندی پژوهش های جهانی در حوزه حج و زیارت و تشکیل بانک اطلاعاتی، آموزش و افزایش مهارت عوامل اجرایی و .. از جمله اهداف مدنظر است.

نخستین همایش گروههای یازده گانه آموزشی و پژوهشی به صورت وبینار و در سازمان حج و زیارت برگزار شد.
اعضای این گروههای آموزشی از میان 2 هزار چهره نخبه و دانشگاهی وعضو کارگزاری های حج و زیارت برگزیده شده اند تا در اتاق فکر مباحث آموزشی و پژوهشی این حوزه را پیگیری و دنبال کنند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.