پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : آغاز پیش ثبت نام سفرهای سوریه از فردا

رئیس سازمان حج و زیارت : آغاز پیش ثبت نام سفرهای سوریه از فردا
رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز پیش ثبت نام سفر زیارتی سوریه از فردا (چهارشنبه) ششم بهمن ماه در کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان امروز در نشست شورای مدیران سازمان حج و زیارت گفت :تمامی افرادی که قصد نام نویسی دارند می توانند با مراجعه به سامانه ziarat.haj.ir از روند ثبت نام آگاه شده و نسبت به این امر اقدام کنند.

وی در ادامه در خصوص اعزام های نوروزی برای سفرهای اعتاب مقدسه در عراق و سوریه هم عنوان کرد: باید برنامه ریزی لازم برای اعزام های نوروزی به انجام رسد و امید است با انجام اقدامات، روند آن بزودی به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به گسترش سویه جدید کرونا «اٌومیکرون» تصریح کرد : رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اعزام زائران به سفرهای زیارتی بسیار حائز اهمیت است و باید همکاران در این راستا توجه ویژه ای داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در موضوع سفر عمره مفرده هم امید است گشایشی در برقراری دوباره این سفر فراهم شود و زائران مطابق با شرایط ما و مبتنی برعزت، کرامت، سلامت وامنیت عازم این سفر معنوی شوند و بدین منظور شرکت عمره سعادت برنامه مدون و کاملی برای اعزام زائران در صورت برقراری مجدد عمره تدوین نموده است.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مداحان اشاره کرد و افزود: موضوع جهاد در فرمایشات رهبر انقلاب بسیار حائز اهمیت است چنانکه برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی زمانی جهاد با جان و دوره ای جهاد با اموال و در جایی دیگر نیز جهاد زبانی باید مبنای عمل باشد دراین راستا امروز رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای بر جهاد تبیینی دارند.

وی اظهار کرد : در سازمان حج و زیارت که یک مجموعه فرهنگی با رویکردی دینی است وظیفه داریم با بهره گیری از ظرفیت های زیارتی و در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیینی حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان حج و زیارت گفت : اعتماد عمومی یکی از بزرگترین سرمایه های این سازمان است که باید نسبت به به حفظ و حراست از آن اهتمام جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید سازمان بتواند با توسعه اقدامات پژوهشی وهدفمند روز به روز در جهت بهبود و ارتقا بیش از پیش اقدامات و خدمات خود گام بردارد، گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده اصلاح فرآیندهای اجرایی با تشکیل کارگروه های تخصصی و استفاده از ظرفیت و توان متخصصان و کارشناسان امر بود که به انجام رسید.

وی افزود : این اصلاح فرآیندها و تحول در اقدامات بسیار تاثیر گذار است ضمن آنکه باید توجه داشته باشیم هر تحول و اصلاح امور ، دغدغه ها و مسائلی را به دنبال دارد که البته می توان با مشورت و همفکری، آنها را برطرف کرده یا به حداقل رساند.

رشیدیان تصریح کرد : رفع مشکلات و دغدغه ها امری تدریجی است ضمن اینکه بسیاری از افراد بدنبال ایجاد ناامیدی هستند اما باید در مقابل هجمه ها مقاومت کرد و امور را به سمت اصلاح و بهبود پیش برد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه کار را با نقدپذیری واستماع پیشنهادات و نظرات صاحب نظران دنبال کنیم، عنوان کرد: نحوه مشارکت در هرحرکت اصلاحی بسیار حائزاهمیت است و همگان باید مشارکت کنند و جای شانه خالی کردن از مسئولیت نیست و هر کسی نسبت به وظیفه ای که بر عهده دارد باید به نحو احسن عمل نماید.

رشیدیان تصریح کرد: امروز که کشور با تحریمها و مشکلات اقتصادی مواجه است بیش از گذشته نیازمند فعالیت جهادی در همه حوزه ها هستیم از اینرو هر یک از ما در هر جایگاهی باید به این مهم اهتمام ورزد؛ ضمن اینکه باید در برابرهجمه های تخریبی دشمن که نسبت به ارزشهای اخلاقی، دینی و ملی صورت می گیرد جهاد تبیینی انجام پذیرد.

مدیرکل تغذیه و تدارکات سازمان هم در ادامه از آغاز آموزش 120نفر در موضوع انبارداری خبر داد و گفت :بعد از اتمام این آموزش ها و دوره از میان این افراد تعدادی برای انبارداری انتخاب می شوند.


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.