پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

آسیب شناسی و برنامه ریزی برای ارتقا کیفیت خدمات در همه زمینه های اجرایی / برنامه ریزی برای اعزام زائر اولی به اعتاب مقدسه

آسیب شناسی و برنامه ریزی برای ارتقا کیفیت خدمات در همه زمینه های اجرایی / برنامه ریزی برای اعزام زائر اولی به اعتاب مقدسه
رئیس سازمان حج و زیارت از آسیب شناسی برای ارتقا کیفیت خدمات در همه زمینه های اجرایی خبرداد و گفت: در خصوص فرایند اعزام ها، مدرن سازی سامانه‌ها ، علمی نمودن بازرسی‌ و ارزیابی، توانمند سازی و آموزش پرسنل و‌کارگزاران، تسهیلات متنوع جهت اعزام زائران، برنامه هایی را تدوین کرده ام که در کار گروه های در حال تشکیل، به بحث گذاشته خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی که روز سه شنبه با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس سازمان حج و زیارت منصوب شده، امروز چهارشنبه در نشست شورای مدیران این سازمان که با حضور رئیس سابق، معاونان، مشاوران و مدیران سازمان برگزار شد، ایام الله دهه مبارک فجر و یاد و خاطره امام خمینی(ره)و تمامی شهدا را گرامی دانست.

وی، خدمت به ضیوف الرحمان و زائران اعتاب مقدسه را توفیق الهی خواند و تصریح کرد: پیش از حضور تمامی مباحث را بررسی کرده و آسیب شناسی لازم را انجام داده ام؛در خصوص فرایند اعزام ها، مدرن سازی سامانه‌ها ، علمی نمودن بازرسی‌ و ارزیابی، توانمند سازی و آموزش پرسنل و‌کارگزاران، تسهیلات متنوع جهت اعزام زائران، برنامه هایی را تدوین کرده ام که در کار گروه های در حال تشکیل، به بحث گذاشته خواهد شد.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت ، هوشمند سازی حج و بروز رسانی آن یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا از دیگر کشورها عقب نمانیم.

وی افزود: موضوع آموزش کارگزاران و حجاج نیز یکی از مباحثی است که باید به طور ویژه مورد اهتمام جدی دست اندرکاران قرار گیرد.

**ضرورت برنامه ریزی برای همه مشتاقان زیارت

رئیس سازمان حج وزیارت در ادامه با اشاره به اشتیاق روزافزون مردم به موضوع زیارت گفت: حدود 5 میلیون و 800 هزار نفر در نوبت عمره قرار دارند و تعداد زیادی از افراد نیز مشتاق به سفر اعتاب مقدسه عراق و سوریه هستند که باید برنامه ریزی مناسبی برای متقاضیان مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه ها شرایط را تا حدودی برای تشرف مشتاقان سفر اعتاب مقدسه سخت کرده است، اظهار داشت: باید در این رابطه بیاندیشیم که از چه راهکاری برای تامین خواسته مشتاقان بهره بگیریم.

حسینی تصریح کرد: باید بتوانیم در سفرهای زیارتی عتبات عالیات بگونه ای برنامه ریزی کنیم که هم به درخواست ها پاسخ دهیم و هم قیمت ها شکسته شود تا تمامی مشتاقان از این سفر معنوی و پربرکت استفاده نمایند.

وی با اشاره به تدبیر آستان قدس رضوی برای زیارت زائر اولی هایی که به مشهد مقدس مشرف نشده بودند، گفت: ما نیز باید افراد مختلف بویژه کهنسالانی که شرایط مالی مناسبی نداشته اند و از طرفی مشتاق زیارت به اعتاب مقدسه هستند و تاکنون مشرف نشده اند را بیابیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم؛ ضمن اینکه تشرف قشرهای مرجع همانند اساتید دانشگاهی یا هنرمندان و ..... نیز در ارتقا معنویت جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به حج تمتع 1401 اشاره کرد و افزود: در صورتی که بعد از تعطیلی دو ساله به دلیل کرونا، سفر حج انجام شود و عربستان از کشورها برای انعقاد تفاهمنامه دعوت به عمل نماید، باید تمامی سناریوها در خصوص تعداد پذیرش و نحوه اعزام ها را مدنظر قرار دهیم و برنامه ریزی کنیم.

در ادامه این نشست معاون حج و عمره، معاون عتبات عالیات و معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت گزارشی را در خصوص اقداماتی که تاکنون صورت گرفته و مدنظر قرار دارد بیان کردند.

علی رضا رشیدیان رئیس سابق سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و یاد و خاطره امام راحل و شهدا گفت: در نظام جمهوری اسلامی اگر کاری به عهده شخصی گذاشته می شود، نام آن مسئولیت است و انسانی که بار مسئولیت را به دوش می کشد باید بدان افتخار کند که چنین توفیقی را یافته است.

وی افزود: فردی که مسئولیت را بر عهده دارد آن را امانت بداند زیرا باید در برابر خداوند، خون شهدا، مردم و همچنین وجدان خود پاسخگو باشد.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت تصریح کرد: زمانی هم که فرد مسئول را از مسئولیت بر می دارند باید شاکر خداوند باشد زیرا اگر در برابر خداوند و وجدان خود به نحو احسن عمل کرده باشد، راحتی خیال خواهد داشت.
رشیدیان بیان کرد: ما در سازمان حج و زیارت همانند یک خانواده بوده و به زائران وحجاج خدمت کرده ایم؛ امیدواریم با حضور آقای دکتر حسینی شاهد پیشبرد برنامه ها و اهداف سازمان حج و زیارت باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: سرمایه اجتماعی که به عنوان مهمترین نقطه قوت این سازمان محسوب می شود با ارائه خدمات شایسته و در خور شان زائران و حجاج حفظ شود.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.