پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر کل پشتیبانی و منابع انسانی سازمان حج و زیارت خبر داد:

تشکیل معاونت جدید عتبات در سازمان حج و زیارت

تشکیل معاونت جدید عتبات در سازمان حج و زیارت

عسکری مدیر کل پشتیبانی و منابع انسانی سازمان حج و زیارت از تشکیل معاونت جدید عتبات در این سازمان خبر داد.

وی در گفت و گو با حج نیوز در خصوص اقدامات انجام شده در اداره کل پشتیبانی و منابع انسانی سازمان حج و زیارت گفت: یکی از مشکلات سازمان حج و زیارت نمودار قدیمی این سازمان بود که جوابگوی نیاز های فعلی نبود . در همین راستا یکی از اقدامات صورت گرفته تغییر نمودار سازمانی از 2 معاونت به 3 معاونت بود که معاونت عتبات عالیات  در سازمان حج و زیارت به دلیل ضرورت رسیدگی بیشتر به امور زائران عتبات عالیات تشکیل شد تا بتوان به مردم خدمات بهتری را ارائه دهد و مشکلاتی که بر سر راه زیارت عتبات وجود داشت برطرف گردد.

عسکری همچنین درباره دیگر اقدامات اداره کل متبوع اش بیان داشت: با توجه به بررسی های انجام شده مشخص شد احکام حقوقی تعدادی از پرسنل سازمان حج و زیارت به موقع صادر نشده است و در یک بازبینی کلیه پرونده های از سال 88 تا به امروز پرسنل رسمی ، آزمایشی و پیمانی، بالغ بر 1500 حکم صادر گردید که حکم اصلاحی برای بعضی از پرسنل از سال 88 صادر شد.

 

مدیر کل پشتیبانی و منابع انسانی سازمان حج و زیارت با اشاره به تلاش های ریاست سازمان جهت تصویب مشاغل حاکمیتی تصریح کرد: سازمان حج و زیارت جزو سازمانهای تصدی گری بوده و با تلاش های مجدانه حجت الاسلام دکتر سید احمد موسوی از حالت تصدی گری به حاکمیتی تبدیل و این امر باعث شدوضع کارمندان پیمانی به رسمی آزمایشی تبدیل شد.ضمنا مزایایی که شامل شغلهای حاکمیتی می گردد، پرسنل سازمان را نیز شامل می شود.

وی در ادامه از دیگر اقدامات اداره کل پشتیبانی و منابع انسانی را توسعه دامنه افراد واجد شرایط برای انتصاب در مشاغل اختصاصی در سازمان از نظر تنوع مدرک تحصیلی عنوان کرد و اظهار داشت: از دیگر اقدامات سازمان حج و زیارت بررسی رتبه نیروی رسمی پیمانی بود که از پایه به ارشد و از ارشد به خبره و از خبره به عالی تغییر پیدا کرد که این تغییرات بر اساس واجد شرایط بودن نیروها رخ داده و باید از سال 88 صورت می گرفت.

عسکری از استثنا شدن سازمان حج و زیارت از قانون ماده 30 خدمات کشوری خبر داد و گفت:این امر پس از چند سال با پیگیری ریاست محتر سازمان صورت پذیرفت و تشکیلات تفصیلی واحدهای استانی به تصویب هیات وزیران رسیده و دفاتر استانی سازمان حج و زیارت در استانهای کشور مستقل از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانها فعالیت می کنند.

مدیر کل پشتیبانی و منابع انسانی سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به راه اندازی نرم افزار برای رسیدگی به امور پرسنل اظهار داشت: نرم افزار پرسنلی سازمان حج و زیارت راه اندازی شده که طی ان پس از تکمیل کلیه اطلاعات پرسنل در زمانهای مقرر که هر پرسنل شامل ترفیع و یا تغییر حقوقی باشد اعلام می دارد و صدور احکام از حالت سنتی و دستی به مکانیزه و نرم افزاری تبدیل شده تا مطالبات پرسنل این سازمان به تعویق نیفتد.

وی در پایان همچنین از راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری در سازمان حج و زیارت خبر داد که باعث شده مکاتبات اداری به مجموعه سازمان به صورت سیستمی انجام گرفته و باعث سرعت به پاسخگویی نامه ها شود.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.