رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برنامه ریزی برای سفرهای ارزان قیمت و بسته های متنوع برای همه سلایق متقاضیان، گفت: ثبت نام عتبات نوروزی از 30 بهمن ماه انجام می گیرد؛ تمامی ثبت نام کنندگان سفر سوریه نیز تا قبل از ماه مبارک رمضان اعزام می شوند.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت:

زیارت آسان و ارزان انجام می گیرد/لزوم حفظ و صیانت سرمایه اجتماعی سازمان حج و زیارت

زیارت آسان و ارزان انجام می گیرد/لزوم حفظ و صیانت سرمایه اجتماعی سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برنامه ریزی برای سفرهای ارزان قیمت و بسته های متنوع برای همه سلایق متقاضیان، گفت: ثبت نام عتبات نوروزی از 30 بهمن ماه انجام می گیرد؛ تمامی ثبت نام کنندگان سفر سوریه نیز تا قبل از ماه مبارک رمضان اعزام می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و‌ جدید سازمان حج و زیارت که امروز یکشنبه ۲۴ بهمن در سازمان حج و زیارت  برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب گفت: لازم است که از جناب دکتر اسماعیلی برادر حزب اللهی و متدین که به من اعتماد کردند و‌ وظیفه خدمت به ضیوف‌الرحمن‌ و اهل بیت علیهم‌السلام را ، به من سپرده اند قدردانی و تشکر کنم.

**انقلاب اسلامی نظریه‌ها را درباره خداباوری متحول کرد

وی با اشاره به اهمیت قدرت نرم در جهان اظهار کرد: ما یک‌ موضوعی به نام قدرت نرم داریم که به معنای قدرت تاثیرگذاری و رسیدن به مطالبات بدون قهر و اجبار و استفاده از سلاح است که مبدع این موضوع قدرت نرم، دانشمندان خارجی بودند و ‌بعد دانشمندان اسلامی نیز به آن پرداختند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سه تن از اندیشمندان و نظریه پردازان غربی در قرن بیستم معتقد بودند که جهان به سمت بی دینی و سکولاریزه شدن و دوری از خداجویی پیش می رود، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 57 بر این نظریه ها پایان داد بطوری که آنها نیز این دیدگاه خود را پس گرفتند و معتقد شدند که اسلام و خداباوری احیا شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اصلی ترین مولفه قدرت نرم تاثیرگذاری بر فرهنگ است، افزود: این مهم اصلی‌ترین مولفه محسوب می شود تا جایی که می‌توان گفت فرهنگ، مولفه اصلی در قدرت نرم به شمار می‌رود که بر اساس آن سه موضوع خداجویی، عدالت طلبی و‌ معنویت مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به اهمیت سرمایه اجتماعی که همان اعتماد مردم به سازمان حج و زیارت است اشاره کرد و افزود: باید از این سرمایه اجتماعی حمایت و صیانت نماییم؛ زمانی که یک انسان خانواده و ناموس خود را در یک بازه زمانی حج یا سفر عتبات عالیات به کارگزاران ما می سپارد این نشان از یک سرمایه اجتماعی دارد که موظف به حفظ و صیانت آن هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه ارتقا فرهنگ زیارت و پاسخ به مطالبات مردم در این حوزه حائزاهمیت است، گفت:شاید برای سفرهای حج موضوع استطاعات در اولویت باشد اما در سفرهای زیارتی عتبات عالیات مردم به هر طریقی هزینه سفر را فراهم می کنند تا به این سفر معنوی مشرف شوند که این نشان از عشق و ارادت آنها دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه باید از سرمایه اجتماعی خود صیانت کنیم گفت: ما موظیم به توسعه فرهنگ زیارت که یکی از وظایف ما محسوب می شود بپردازیم چرا که این مهم بخشی از قدرت نرم جمهوری اسلامی به حساب می آید.

وی تاکید کرد: در جامعه ای که به معنویت توجه شود شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود و نمونه بارز آن را درشهرهایی که دارای معنویت هستند مشاهده می کنیم چرا که کاهش طلاق، جرم و ... را شاهد هستیم.

 

حسینی با اشاره به جایگاه فرهنگ حسینی برای رسیدن به معنویت بیشتر در جامعه گفت: یکی از اندیشمندان قرن بیستم می‌گوید امپراطوری غرب با قدرت تسلیحاتی سرنگون نمی‌شود، اما فرهنگی که در خاورمیانه شکل گرفته و‌ کربلا و شهادت حسینی محوریت آن است، می‌تواند فرهنگ غرب را شکست دهد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه در فرهنگ حسینی ایثار و شهادت طلبی وجود دارد، تصریح کرد: کشوری که فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام در آن نهادینه شود، شکست ناپذیر خواهد بود؛ حس عدالت‌طلبی و خداجویی مردم و توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به تعالی فرهنگ اسلامی و اهل بیت علیهم‌السلام، کار را برای ما آسان‌تر کرده است.

‌رئیس سازمان حج‌و زیارت با بیان اینکه نقشه راه ما بیانات رهبر معظم انقلاب در این عرصه است، گفت: ما منشوری به عنوان نقطه راه خود از بیانات مقام معظم رهبری در این عرصه تدوین و آن را دنبال می‌کنیم.

وی به عرصه حج تمتع و عمره مفرده نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه حج منتظر کشور میزبان و برنامه ریزی برای پذیرش حجاج کشورهای اسلامی هستیم اما در عرصه عتبات برنامه های مختلفی مدنظر است و سعی می‌کنیم تا زیارت را برای همه علاقمندان آسان کنیم.

حسینی با اشاره به تاکید رییس جمهور به سفر آسان خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم تا  هزینه سفر کاسته شود بنابراین با آغاز سفر زمینی عتبات که البته اعلام شده از ابتدای ماه شعبان محقق می‌شود، هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.

رئیس سازمان حج و زیارت به پیش‌بینی تنوع بسته های سفرهای زیارتی عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: ما سفرکوتاه و ارزان را اجرایی خواهیم کرد تا هر کسی با هر سلیقه بتواند به این سفر معنوی مشرف شود. علاوه بر این، سفر سوریه هم گسترش خواهیم داد. اکنون در هفته حدود سه کاروان با ظرفیت‌های ۲۵ و ۵۰ نفره اعزام می‌شوند که در مجموع ۱۰۰ نفر در هفته به سوریه سفر می‌کنند. اما ما سعی می‌کنیم تا قبل از ماه مبارک رمضان همه متقاضیان به این سفر که پیش‌ثبت‌نام‌کرده‌‌اند، به زیارت حرم حضرت زینب و حضرت رقیه سلام‌الله علیها مشرف شوند.

**برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی عتبات

وی با بیان اینکه ۳۰ بهمن ماه هم ثبت‌نام سفر نوروزی عتبات عالیات آغاز می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم تا به بهترین نحو این سفرها اجرایی شود؛ در این زمینه مکاتبات و برنامه ریزی هایی نیز در حال انجام است تا دیگر متقاضی نباشد که نتواند به این سفر معنوی مشرف شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به سفر حج تمتع تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا با وجود اینکه طرف سعودی درباره وضعیت حج تمتع اطلاع‌رسانی نکرده است، سناریوهای مختلف را بررسی و آمادگی لازم را برای این سفر معنوی کسب کنیم.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.