پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آسیب شناسی طرح نوین اعزام زائران به عتبات عالیات

آسیب شناسی طرح نوین اعزام زائران به عتبات عالیات
در نشست مسئولان حوزه حج و زیارت نقاط ضعف و قوت ریل گذاری جدید سازمان حج و زیارت برای اعزام زائران به عتبات بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.
دراین نشست، آقای سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به اقدامات صورت گرفته در راستای ارزیابی طرح نوین اعزام به عتبات عالیات اشاره و تصریح کرد: جمع بندی در باره این طرح به زمان بیشتری نیازدارد ولی با توجه به درپیش بودن سفرهای نوروزی، اشکالات آن برطرف خواهد شد.



این جلسه با گزارش حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص ابعاد مختلف اعزام کاروان های زیارتی به عراق ادامه یافت و وی از پیش ثبت نام نزدیک به بیست هزار نفر برای عتبات نوروزی خبرداد.

وی با بیان اینکه پیش ثبت نام سفرهای نوروزی تا ششم اسفندماه ادامه خواهد داشت، افزود: برای اعزام حدود 5300 نفری هم که ثبت نام سفرسوریه را انجام داده اند درحال برنامه ریزی و رفع مشکل آن هستیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز بر لزوم استفاده از راهکارهای مناسب برای پاسخگویی به مشتاقان سفرهای زیارتی تاکید و دفاع از حقوق زائر وارتقاء کیفیت سفرهای زیارتی را اولویت سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب از رویکرد هیئت دولت در تسهیل برنامه های زیارتی که موجب دلگرمی بیشتر دفاتر زیارتی در شرایط کنونی خواهد شد، قدردانی کرد.



برپایه این گزارش، در ادامه این جلسه آقای اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت به آخرین اظهارات منابع سعودی و خبرهای متشر شده در خصوص احتمال برگزاری حج آینده اشاره کرد و گزارش مشروحی از اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات هوشمند حج و تشکیل یک کمیته راهبردی و نه کمیته تخصصی در این ارتباط ارائه داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز خواستارسرعت بخشیدن به فعالیت کمیته راهبردی و کمیته های تخصصی در حوزه خدمات هوشمند حج برای شناخت کامل ازابعاد مختلف طرح موردنظر کشور میزبان شد و خاطر نشان کرد: محتواهای تولیدی و جمع بندی این فعالیت ها باید در زمان بندی مشخص به شورای برنامه ریزی ارائه شود و به ایفای نقش فعال جمهوری اسلامی ایران در فرآیندها و سامانه های خدمات هوشمند حج منجر گردد.

این گزارش حاکیست، در ابتدای این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به سفر هفته گذشته خود به دو استان خراسان رضوی و جنوبی و دیدار و گفتگو با دست اندرکاران و کارگزاران فعال در این حوزه و مسئولان استانی اشاره کرد و با بیان مطالب ارائه شده در این نشست ها و گزارش های دریافتی از عتبات تصریح کرد : باید با ابتکار عمل و برگزاری جلسلت مشورتی مشکلات به حداقل برسد و با تلاش بیشتر و ارائه خدمات بهتر، برخی نارضایتی ها نیز مرتفع شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.