رئیس سازمان حج و زیارت به تلاش های سازمان حج و زیارت برای خدمات هرچه بهتر به زائران اشاره کرد و گفت: بدنبال بازگرداندن چارتر در اعزام های هوایی با همکاری دستگاههای مرتبط هستیم که در صورت مهیا شدن، قیمت سفر به عتبات کاهش می یابد.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حسینی در نشست با فراکسیون حج و زیارت مجلس اعلام کرد؛

تازه ترین تلاش های سازمان حج وزیارت برای زیارت آسان و ارزان

تازه ترین تلاش های سازمان حج وزیارت برای زیارت آسان و ارزان

رئیس سازمان حج و زیارت به تلاش های سازمان حج و زیارت برای خدمات هرچه بهتر به زائران اشاره کرد و گفت: بدنبال بازگرداندن چارتر در اعزام های هوایی با همکاری دستگاههای مرتبط هستیم که در صورت مهیا شدن، قیمت سفر به عتبات کاهش می یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت امروز سه شنبه با اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

حسینی ضمن استماع سخنان جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوعات مرتبط با سفرهای زیارتی، گفت: از زمان حضور درسازمان حج و زیارت با همکاری تمامی دست اندرکاران پیگیر حل مسائل مختلف برای رضایتمندی زائران بوده ایم و از هیچ تلاشی برای زائران اعتاب مقدسه و ضیوف الرحمان فروگذار نمی کنیم.

وی با اشاره به حج تمتع و وجود یک میلیون و دویست هزار نفر از دارندگان فیش حج در نوبت گفت: با احتساب اعزام حداکثری 85 هزار نفر در هر سال به سرزمین وحی، قریب 15 سال طول می کشد تا این تعداد ودیعه گذاران اعزام شوند.

حسینی با اشاره به موضوع حج تمتع 1401 و میزان آمادگی سازمان حج و زیارت گفت: سازمان حج و زیارت برای سناریوهای مختلف کشور میزبان در پذیرش تعداد حجاج برنامه ریزی کرده و در این برنامه ریزی ها شرایط مختلف موضوعات اجرایی را مدنظر قرار داده و هر لحظه کشور میزبان اعلام نماید، آمادگی کامل برای  اجرای هر نوع سناریویی را داریم.

وی درباره موضوع عمره نیز اظهار کرد: حدود 5 میلیون 800 هزار نفر دارای فیش عمره هستند که این سفر زیارتی نیزاز سال 94 تعطیل شد و هنوز بازگشایی نشده که در صورت رفع موانع اعزام سپرده گذاران در نوبت انجام می گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص سفرهای زیارتی عتبات عالیات نیز توضیح داد: اعزام زائران عتبات طبق روال در حال انجام است اما برای عتبات نوروزی (اعزام های 24 اسفند ماه 1400 تا 8 فروردین ماه 1401 )پیش ثبت نام از روز شنبه 30 بهمن ماه آغاز شده و تا پایان روز جمعه ششم اسفند ماه ادامه می یابد که تا قبل از ظهر امروز چهارشنبه چهارم اسفند ماه بیش از 30هزار نفر نام نویسی کرده اند که 69 درصد متقاضی اعزام از طریق مرزهای هوایی و 31 درصد متقاضی اعزام از طریق مرزهای زمینی هستند. بدیهی است در صورت بازگشایی مرزهای زمینی، میزان تقاضا برای اعزام زمینی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در خصوص بازگشایی مرزهای زمینی مطالبی از سوی مسئولان ذیربط مبنی بر بازگشایی احتمالی از ماه شعبان المعظم بیان شده و ما نیز برای این منظور برنامه ریزی کرده و با وزیر بهداشت مکاتباتی را در خصوص چگونگی رعایت و اجرای دستورالعمل های بهداشتی و دقت نظر در این زمینه داشته ایم که به محض بازگشایی مرزهای زمینی اطلاع رسانی در خصوص نحوه اعزام ها و پروتکل های مربوطه را خواهیم داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص قیمت سفرهای عتبات عالیات نیز اظهار کرد: عمده ترین مشکل ما در اعزام های عتبات عالیات هزینه بلیت هواپیما می باشد که در صورت حل این مسئله، قیمت ها کاهش می یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با مدیر عامل یکی از بانک ها بابت فراهم شدن شرایط مناسب برای اعزام هرچه بهتر متقاضیان زیارت عتبات عالیات گفت: تفاهمنامه مرتبط با موضوعاتی همانند اعطای تسهیلات کم بهره به متقاضیان زیارت عتبات عالیات می باشد.

حسینی همچنین در خصوص سفرهای زیارتی سوریه که از چندی قبل آغاز شده و با استقبال متقاضیان همراه گشته است، گفت:  5 هزار 340 نفر ثبت نام کرده اند و اعزام ها در حال انجام است که اوج اعزام ها را در ایام نوروز پیش بینی می کنیم و در حال پیگیری و برنامه ریزی برای اعزام تمامی متقاضیان می باشیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر مشکلی ازحیث اعزام،اسکان و سایر تدارکات وجود ندارد و اعزام ها در کمال عزت، امنیت و کرامت با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی انجام می گیرد.

 در این جلسه اعضای فراکسیون حج و زیارت ضمن تبریک بابت حضور دکتر حسینی به عنوان سکاندار سازمان حج و زیارت ، به بیان دغدغه ها و مطالبات مردم بابت زیارت اعتاب مقدسه، سوریه، حج تمتع و عمره پرداختند و از برنامه ریزی ها و اقدامات سازمان حج و زیارت برای تسهیل اموراجرایی و رضایتمندی زائران قدردانی کردند.

    

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.