پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با پیگیری سازمان حج و زیارت ؛

دفاتر زیارتی مشمول تعرفه ها، مقررات و دستورالعمل های بخش صنایع شدند

دفاتر زیارتی مشمول تعرفه ها، مقررات و دستورالعمل های بخش صنایع شدند
با پیگیری سازمان حج و زیارت دفاتر و شرکت های زیارتی از این پس در خصوص آب و برق ، عوارض ، مالیات، وام بانکی و ....مشمول تعرفه ها ، مقررات و دستورالعمل های بخش صنایع شدند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ با پیگیری‌های انجام شده بند14 پیشنهادی این سازمان به آیین نامه اجرایی قانون صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب سال 1370 با موضوع زیر که ابتدا در کمیسیون اقتصادی هیات دولت مصوب شد و جهت تایید نهایی به هیات دولت ارسال شد نهایتا توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در هیات دولت مطرح و تصویب گردید و در تاریخ۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ توسط معاون اول محترم رییس جمهوری به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ گردید.

بر این اساس دفاتر خدمات زیارتی و فعالیت های مرتبط با آنها مشمول تسهیلات پیش بینی شده در آیین نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی شدند.

هیات وزیران در راستای همسو کردن آیین نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی با قانون موصوف به منظور برخورداری دفاتر خدمات زیارتی و فعالیت های مرتبط با آنها از تسهیلات پیش بینی شده در این قانون و آیین نامه آن، با الحاق یک ماده به آیین نامه مذکور و اصلاح آن موافقت کرد.

بر این اساس، دفاتر خدمات زیارتی و کلیه فعالیت های مرتبط با امور حج و زیارت در زمینه ایجاد تأسیسات و ارایه خدمات به منظور برگزاری تورها و سفرهای زیارتی اعم از اعزام ایرانیان به اماکن زیارتی خارج از کشور و همچنین ورود زوار سایر کشورها جهت زیارت اماکن زیارتی ایران نیز مشمول تسهیلات پیش بینی شده در قانون یادشده و این آیین نامه می باشند.

گفتنی است دفاتر و شرکت های زیارتی از این به بعد از هر نظر اعم از سوخت ، آب و برق ، عوارض ، مالیات ، وام بانکی و .....مشمول تعرفه ها ، مقررات و دستورالعمل های بخش صنایع می باشند .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.