پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیامبر اکرم، بزرگترین نعمت خداوند به جهان هستی است

پیامبر اکرم، بزرگترین نعمت خداوند به جهان هستی است
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه بعثت خاتم المرسلین نعمت ویژه رب العالمین به همه پویندگان راه حق و معنویت است، تاکید کرد: پیامبر خاتم بزرگترین نعمتی است که خداوند به جهان هستی عطا کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که روز دوشنبه(9 اسفند ماه) در جلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در نمازخانه این سازمان سخن می گفت، افزود: پیامبر گرامی اسلام چون خاتم پیامبران بود بیشترین فشارها و مشکلات را در طول تاریخ متحمل شد.
وی به راه انداختن شیوه پیامبرهراسی نسبت به پیامبر گرامی اسلام درجهان اشاره کرد و اظهار داشت: درحالیکه مسلمانان به همه پیامبران الهی احترام می گذارند در مقابل افرادی هستند که به نام طرفداری از پیامبر دیگری، نسبت به پیامبر پاکیها و محبت ناروا می گویند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب اینگونه حرکات و اقدامات را نمونه ای ازجاهلیت در دوران معاصر خواند و گفت: در دوران جاهلیت به پیامبراسلام نسبت های ناروا می دادند و در جاهلیت امروز هم سعی دارند با برچسب های ناصواب به آن حضرت توهین کنند.
وی با بیان اینکه جاهلیت آن دوران و امروز علیه اسلام تلاش داشته، اسلام هراسی می کردند، افزود: از زمانی که قرآن ها را در غرب آتش زدند و پیامبر رحمت را زیر سوال بردند مجامع غربی بیشتر برای اطلاع از این کتاب به قرآن گرایش پیدا کرده و باخواندن آیات قرآن دریافتند که این کتاب انسان ساز و پر از معنویت است و سبک زندگی ارائه می دهد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه مسلمانان نیز در شناساندن پیامبر رحمت و مودت به جهانیان کم کاری دارند، خواستار شناساندن سیره انسان ساز پیامبر خاتم و اخلاق نبوی به جهانیان و بویژه نسل امروز شد.
وی در ادامه نمونه هایی از برخوردها و رفتارهای پیامبر با مشرکان را در دوران صدر اسلام یادآور شد و گفت: آن حضرت سراسر لطف، محبت و صفا بود و این خصلت ها موجب شد مشرکان به پیامبر ایمان آورند.
وی اظهار داشت: خداوند پیامبر اسلام را با کتاب و حکمت برای مردم مبعوث کرد و اگر برخی از برنامه های حکیمانه آن حضرت را درک نمی کنیم چون برای همیشه تاریخ است و عقل ما توان درک واقعی آن را ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه بعثت پیامبر با "اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ " شروع شد، گفت: در آن روزگار بت پرستی رواج داشت اما خداوند به پیامبرمی فرماید: بخوان به نام پروردگار، لذا در برنامه های آن حضرت تربیت از همان آغاز هدف گذاری شده و مورد توجه بوده است.
وی افزود: تعلیم وقلم درماموریت پیامبراسلام درعصری مورد تاکید قرار گرفته که به ارزش ها و افتخاراتی مباهات می ورزیدند که ضد ارزش بود و دنبال رواج معنویت در جامعه نبودند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه آیه "وَمَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِیَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِینَ- و من اجری از شما برای رسالت نمی‌خواهم و چشم پاداش جز به خدای عالم ندارم" درسوره شعرا ، این پیام را منتقل می کند که حضرت نوح، هود، صالح، لوط و شعیب، یک کلام و یک شعار داشتند، ادامه داد: فقط در رابطه با پیامبراسلام است که خداوند می فرماید: " لا أَسأَلُکُم عَلَیهِ أَجرًا إِلَّا المَوَدَّةَ فِی القُربىٰ- من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمی‌کنم جز دوست‌داشتن اهل بیتم ".
وی افزود: آن پیامبران پیامبر خاتم نبودند ولی رسول گرامی اسلام چون پیامبر خاتم است باید راهش ادامه یابد و مودت در قربی امتداد رسالت و نبوت است.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه طبق آمار سازمان ثبت احوال کشور انتخاب نام محمد به تنهایی و یا به صورت تلفیقی در صدرانتخاب‌ نام نوزادان پسر در خانواده‌‌های ایرانی قرار دارد، گفت: این امر نشان دهنده عشق مردم به پیامبراسلام است.
وی تصریح کرد: پیامبر رحمت، شفقت و مهربانی شاهکار خلقت و هستی است و خداوند در بعثت پیامبر اکرم توفیق های فراوانی برای جامعه بشری قرارداده و تنها برای عطای این نعمت است که بر مومنین منت می نهد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.