پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت

منتظر مصوبه عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی هستیم/زائران تا اعلام رسمی به مرزها مراجعه نکنند

منتظر مصوبه عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی هستیم/زائران تا اعلام رسمی به مرزها مراجعه نکنند

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون مصوبه ای در خصوص بازگشایی مرزهای زمینی از سوی کشور میزبان بصورت رسمی اعلام نشده است گفت: از کلیه مشتاقان تقاضا می شود تا تعیین تکلیف قطعی از مراجعه به مرزهای زمینی خودداری کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی درباره زمان بازگشایی مرزهای زمینی گفت: قرار براین بود که طبق قول مساعد طرف عراقی، مرزهای زمینی نیز همانند مرزهای هوایی مشمول لغو روادید شود و برای تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی گردد.
وی با بیان اینکه مرزهای زمینی از سال 98 بدلیل شیوع کرونا و عدم مجوز وزارت بهداشت دو کشور همچنان بسته است، گفت: با توجه به پیگیری های رئیس سازمان حج و زیارت و رایزنی های سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، قول مساعد برای بازگشایی مرزهای زمینی داده شده که منتظر این تصمیم هستیم.
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت بیان کرد: در حال حاضر مرزهای زمینی همچنان به روی زائران بسته است و مجوز یا مصوبه ای از سوی کشور عراق صادرنشده است ؛ بنابراین متقاضیان و عاشقان زیارت اباعبدالله(ع)به هیچ عنوان به مبادی مرزی مراجعه نکنند چراکه امکانات کافی برای این افراد وجود ندارد و با مشکلات متعدد مواجه می شوند.
حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت به محض دریافت مجوز تردد از مرزهای زمینی آن را به صورت رسمی اعلام و مبادرت به اعزام می نماید، گفت: امیدواریم وعده داده شده عملیاتی شود و شاهد تردد زائران از راههای زمینی نیز باشیم.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.