پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جوابیه سازمان حج و زیارت در واکنش به خبرخبرگزاری فارس/عزت،کرامت و سلامت زائران در اولویت است

جوابیه سازمان حج و زیارت در واکنش به خبرخبرگزاری فارس/عزت،کرامت و سلامت زائران در اولویت است
روابط عمومی سازمان حج و زیارت در واکنش به خبر منتشر شده در خبرگزاری فارس در موضوعی پیرامون سفرهای زیارتی به عتبات عالیات ، جوابیه ای را منتشر کرد.
روابط عمومی سازمان حج و زیارت در خصوص انتشار خبر خبرگزاری فارس به تاریخ 22 اسفند ماه 1400 با تیتر «آبروریزی برخی کاروان‌دارها در سفر عتبات/ زائران، اعتراضشان را به شماره ۶۴۵۱۱ اطلاع دهند» جوابیه ای را در جهت شفاف سازی و روشنگری افکار عمومی و در پاسخ به برخی نقاط مبهم این گزارش، منعکس کرده است.
در این گزارش با انتقاد از شیوه اجرایی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات، نارضایتی زائران، مشکلات پروازها، هتل ها ، چرایی واگذاری اعزام ها به دفاتر زیارتی، کیفیت تغذیه و ..... پرداخته شده که لازم می باشد برخی نکات مورد توجه قرار گیرد.
سازمان حج و زیارت درراستای واگذاری امور اجرایی و تصدی گری به بخش غیردولتی به جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران با توجه به نظارت کامل خود در حُسن اجرای خدمات، طرح نوین عتبات را از 3 ماه قبل به صورت آزمایشی آغاز کرده و توانسته در این بازه زمانی بیش از 40 هزار نفر را به اعتاب مقدسه عراق اعزام نماید و با این رویکرد اجرایی در ایام عتبات نوروزی نیز بیش از 12 هزار نفر به عتبات عالیات عراق مشرف می شوند.
در طرح نوین عتبات که بر مبنای توجه به سلایق همه زائران، کاهش هزینه های اجرایی، تنوع در بسته های زیارتی زائران و همچنین ایجاد فضای رقابت برای دفاتر زیارتی شکل گرفته است ، سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری عملیات ثبت نام و اعزام زائران را رصد و کنترل می نمایند و بر عملکرد شرکت های مجری نظارت دارند .
بدیهی است زائران عزیز در صورت نارضایتی از خدمات ارائه شده توسط دفاتر زیارتی می توانند مراتب شکایت و انتقاد خود را از طریق دفاتر حج و زیارت استان محل سکونت خود و یا از طریق سامانه رسیدگی به شکایات سازمان حج و زیارت ، رسیدگی و پیگیری نمایند.

تاکید می گردد، هدف از اجرای این طرح امکان ایجاد زیارت آسان و در دسترس با بسته های متنوع و مختلف از قبیل زمانبندی و گروههای قیمتی مختلف با حفظ کرامت، عزت و سلامت زائران است.
تمامی مراحل اجرایی در راستای ورود دفاتر زیارتی نیز تحت نظارت کارشناسان سازمان حج و زیارت قرار دارد تا خللی به خدمات رسانی زائران وارد نیاید.
همچنین توجه به سلامت ، امنیت غذایی، کیفیت خدمات، نظارت بر هتل ها و .... نیزاز جمله اقداماتی بوده که از سوی بخش نظارتی مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر طبخ و توزیع غذا در آشپزخانه های مرکزی و با فرآیند کاملا بهداشتی و مکانیزه انجام می گیرد.
در پایان سازمان حج و زیارت خود را ملزم به خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران اعتاب مقدسه و ضیوف الرحمان می داند و خواستار روشنگری و اگاهی بخشی به جامعه هدف بابت انتشار اخبار فرافکنانه و شایعات می باشد .و اعزام زایران عتبات سوریه ، عمره و حج تمتع طی سالیان متمادی و به اذعان کشورهای اسلامی به عنوان الگوی اعزام زایر در سفرهای زیارتی ، خود بهترین گواه این مدعا است.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.