پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در جلسه شورای مدیران سازمان حج و زیارت مطرح شد

آغاز اعزام عتبات نوروزی برای متقاضیان/ آخرین برنامه ریزی ها برای حج 1401

آغاز اعزام عتبات نوروزی برای متقاضیان/ آخرین برنامه ریزی ها برای حج 1401
آغاز اعزام عتبات نوروزی از 24 اسفند ماه 1400 لغایت 8 فروردین 1401، ظرفیت سازی برای اعزام بیش از 16 هزار نفر در عتبات نوروزی، ادامه روند اعزام زائران به سوریه، ضرورت توجه به نظرسنجی در سفرهای زیارتی و آخرین برنامه ریزی ها برای حج 1401 در جلسه شورای مدیران سازمان حج و زیارت مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ آخرین جلسه شورای مدیران سازمان حج و زیارت درسال 1400 به ریاست دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و با حضور مدیران سازمان برگزار شد.
اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت در این جلسه با اشاره به شرایط برگزاری حج عمره و تمتع در عربستان سعودی اظهار داشت: با توجه به کاهش محدودیت های کرونایی برای عمره گزاران و برگزاری نماز در حرمین شریفین و همچنین آمادگی مجموعه های خدماتی حج تمتع،برای برگزاری حج تمتع 1401 اظهار امیدواری کرد.
وی همچنین با اشاره به سامانه های کاربردی مربوط به حج و تدارک آن برای برنامه ریزی هرچه بهتر در اقدامات اجرایی مرتبط گرفت: سامانه های کاربردی طی بازه زمانی تعطیلی دو ساله حج مورد بررسی و بازنگری قرار گرفته و اشکالات آن تا حدود زیادی رفع شده است. امیدواریم اداره کل فناوری اطلاعات نیز سرعت بیشتری در حوزه تدوین سایر سامانه های مرتبط داشته باشد.

رضایی با تاکید بر وجود سامانه های کاربردی برای ارائه خدمات هرچه بهتر به ضیوف الرحمان گفت: با توجه به اینکه نام نویسی افراد در حج 99 انجام گرفته و در نوبت اعزام هستند و باید ساختار کاروان های جدید را طراحی نماییم به همین جهت باید در بستر سامانه های جدید و با سازوکاری مناسب انجام گیرد که در این راستا اقدامات نیازمند شتاب بیشتری است.
 

به گفته وی،سازمان حج و زیارت پیگیر موضوعات مرتبط با تشکیل کمیته بهداشت و درمان ، واکسن منژیت و واکسیناسیون کرونا مطابق با شرایط مدنظر خواهد بود.

**آغاز اعزام عتبات نووزی از امروز
حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه به آغاز اعزام عتبات نوروزی از امروز24 اسفند ماه خبرداد و گفت : روند اعزام ها تا روز هشتم فروردین 1401 ادامه می یابد.
وی با اشاره به سفر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به عتبات عالیات و بازدید از اقدامات صورت گرفته، گفت: بازدیدهای نماینده ولی فقیه رضایتبخش بوده و رضایت نسبی وجود دارد البته مشکلات و نارضایتی ها به حداقل رسیده اما در پی رفع دغدغه ها و اشکالات هستیم.
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به شایعات موجود در خصوص بازگشایی مرزهای زمینی گفت: مرزهای زمینی هنوز از سوی طرف عراقی بازگشایی نشده است بنابراین متقاضیان از مراجعه به مرزها جدا خودداری کنند و در صورت بازگشایی به صورت رسمی ، اطلاع رسانی صورت می گیرد.

** اعزام بیش از 42 هزار نفر به عتبات عالیات طی ماههای گذشته
حمیدرضا محمدی مدیر کل دفتر برنامه ریزی پذیرش واعزام زائرین عتبات عالیات نیز در این جلسه با اشاره به اعزام بیش از 42 هزار نفر به عتبات عالیات در دوره جدید اعزام گذشته ، گفت: با تلاش های صورت گرفته از سوی دست اندرکاران، استانها و شرکت های مجری در عتبات نوروزی برای 16 هزار نفر ظرفیت تشرف صورت گرفته است.
وی افزود: در بحث قیمت های عتبات نوروزی با توجه به شرایط ایام نوروز قیمت ها برای سفرهای دو طرف هوایی و غالباً یک هفته ای در حدود 9 میلیون و 400 هزار تومان تا 11 میلیون و 600 هزار تومان است که البته تفاوت قیمت ها بستگی به شرایط محل ایستگاه پروازی و اسکان دارد.


محمدی در خصوص اعزام های سوریه نیز اظهار کرد: اعزام های زیارتی به سوریه نیز در قالب بسته های زیارتی سه شب، چهار شب، پنج شب و هفت شب تدوین شده که قیمت ها از 7 میلیون و 400 هزار تومان تا 9 میلیون و 450 هزار تومان متغیر است که این هم بستگی به بسته های سفر های زیارتی و اسکان و ایستگاههای پروازی کاروان های عزامی دارد.

**ضرورت رفع ایرادات طرح نوین عتبات عالیات
دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در این جلسه با اشاره اجرای طرح نوین عتبات عالیات گفت: طرح نوینی در حال اجرا است که نسبت به گذشته تفاوت های زیادی دارد البته شاید برخی ایرادات نسبت به آن وجود داشته باشد اما در هر صورت حمایت خود را از آن اعلام کرده ام.
وی با اشاره رفع موانع و اشکالات این طرح گفت: در حال حاضردر اوج قله اعزام ها قرار داریم و بهترین زمان برای بررسی این طرح است بنابراین اگر این طرح نوین نسبت به طرح های اجرایی گذشته بهتر باشد طرح مناسبی به حساب می آید اما اگر اشکالات آن از قبل بیشتر باشد باید اصلاح لازم را مدنظر قرار دهیم.
رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: باید از اشکلات گذشته درس بگیریم و درجهت بهبود روند خدمت رسانی و افزایش رضایتمندی تلاش کنیم ؛ ممکن است افرادی منافعی داشته باشند و اجازه ندهند طرح نوین به موفقیت برسد اما ما حمایت خود را از این طرح اعلام می کنیم.
وی بر لزوم نظرسنجی از زائران اعتاب مقدسه تاکید کرد و گفت: این نظر سنجی از زائران و حتی ضیوف الرحمان باید مورد توجه جدی و مبنا برای بهبود کیفیت خدمات و همچنین رضایتمندی زائران قرار گیرد.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سازمان در خصوص اعزام حج تمتع 1401 برای تمامی سناریوهای مدنظر کشورمیزبان برای پذیرش هر تعداد از زائران، برنامه ریزی کامل را انجام می دهد، تصریح کرد: باید در خصوص تعداد افراد واکسینه شده از میان افراد ثبت نام کننده اطلاعات کافی وجود داشته باشد تا مشکلی در زمان نزدیک شدن به اعزام ها به وجود نیاید.
وی در پایان با تبریک میلاد حضرت ولی عصر(عج) و نیمه ماه شعبان المعظم برای تمامی مردم درسال جدید آروزی سلامتی و بهروزی کرد.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.