پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سفر کربلا سفر رویش جوانان انقلابی است

سفر کربلا سفر رویش جوانان انقلابی است
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با کاروان های دانشجویی عتبات عالیات، با اشاره به عبرت ها، ریزش ها و رویش های عاشورا، سفر کربلا را سفر رویش جوانان انقلابی توصیف کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی روز دوشنبه (23 اسفند ماه) در جمع دانشجویان و دانشگاهیان در عتبات عالیات با اشاره به عبرت ها، ریزش ها و رویش های عاشورا، سفر کربلا را سفر رویش جوانان انقلابی توصیف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در ابتدای این دیدار ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به دانشجویان گفت: سفر کربلا سفر تفکر است، تفکر در خصوص تقابل جبهه حق و باطل، تفکر در خصوص جبهه استضعاف و استکبار و تفکر در مورد اینکه در کجای جبهه حق و باطل ایستاده ایم و اگر می خواهیم بفهمیم در روز عاشورا در کدام جبهه قرار داشتیم باید به عملکرد حال خود بنگریم.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای فرار مغزها و ترغیب جوانان به خروج از کشور گفت: تقابل جبهه حق و باطل که از زمان عاشورا شروع شده است امروز نیز تداوم دارد اما تفاوت آن با حال حاضر این است که جنس امان نامه ها برای جوانان تغییر کرده است، اگر در زمان قیام امام حسین (ع) دشمن برای جوانان لشکر حسین بن علی امان نامه می فرستاد امروز نیز جبهه استکبار تلاش می کند تا با انواع بورسیه های رنگارنگ جبهه حق را از جوانان برومند تهی سازد.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به ریزش ها و رویش های عاشورا اظهار داشت: یکی از مسائلی که در قیام عاشورا نیاز به تفکر و تأمل دارد؛ ریزش ها و رویش های این قیام است؛ چرا که خیلی از افرادی که در روز عاشورا امام را تنها گذاشتند از خواص جامعه بودند، اما بی بصیرتی آنها مانع از همراهی امام شد و در مقابل این ریزش ها، رویش هایی نیز وجود داشت و زهیر که یک عثمانی مذهب بود به امام پیوست.

وی افزود: کربلا سرزمین عبرت گرفتن است و ما باید در این سرزمین خود را ورق بزنیم، بازخوانی کنیم و ببینیم که در این ریزش ها و رویش ها در کجای جبهه قرار دادیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به نقش سردار سلیمانی در جبهه های حق علیه باطل از ابتدای جوانی تا لحظه شهادت گفت: یکی از ثمرات انقلاب پر برکت اسلامی ایران همین رویش و میدان دادن به جوانان بود و امروزه نیز شما جوانان، میدان داران گام دوم انقلاب هستید و باید تلاش کنید به بهره بردن از این سفر معنوی نقش سازنده ای در انقلاب اسلامی داشته باشید.

وی در پایان سخنان خود به دانشجویان توصیه کرد که با تفکر و تدبر در واقعه عاشورا، احساس حضور و شاهد بودن امام معصوم در تمامی مراحل زندگی، درس گرفتن از عبرت های عاشورا، صبر، استقامت و مراقبت از خود، لقمه حلال، رعایت حقوق دیگران و کسب بصیرت، زندگی خود را در این سفر معنوی بیمه نمایند.

گفتنی است با کم رنگ شدن ویروس منحوس کرونا و آغاز بیست و دومین دوره عتبات دانشجویی، به همت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، تا کنون 2000 نفر از دانشجویان برای زیارت عتبات عالیات به عراق سفر کرده اند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.