پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بررسی مسائل و مشکلات زائران ایرانی عتبات

بررسی مسائل و مشکلات زائران ایرانی عتبات
در دیدار سرکنسول کشورمان در کربلا با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مسائل و مشکلات کنسولی زائرین عتبات عالیات بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ در دیدار آقای مجتبی شصتی کریمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی با حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی مسائل و مشکلات کنسولی زائرین ایرانی عتبات عالیات بررسی شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات و تسهیلات کنسولگری کشورمان در این شهر به زائرین حضرت سیدالشهداء(ع)، توفیق خدمت به زوار اباعبدالله الحسین را سعادتی بزرگ خواند که باید آن را قدر دانست.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای کاهش هزینه سفرهای زیارتی متناسب با قدرت مالی زائران، گفت: بعثه و سازمان حج تمام توان و تلاش خود را برای ارائه خدمات اجرایی و فرهنگی متناسب با شان زائرین ایرانی و با کمترین هزینه به کار بسته اند اما بخشی از افزایش هزینه ها از جمله افزایش هزینه سفرهای هوایی، تغذیه و تدارکات و اسکان در کشور میزبان، به ناچار به افزایش نسبی هزینه سفرهای زیارتی منجر شده است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اشتیاق ملت ایران برای سفر به عتبات عالیات بعد از کم رنگ شدن ویروس کرونا گفت: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری بسته های متنوع زیارتی را بر اساس نیاز، قدرت مالی و بافت فرهنگی مخاطبان پیش بینی کرده اند.
وی ، مشکلات زیرساختی کشور میزبان و پراکندگی اماکن زیارتی در این کشور و همچنین تراکم و تجمع زائران در ایام مناسبتی خاص را از عوامل تأثیرگذار در خدمات دهی به زائرین برشمرد و اظهار داشت: علی رغم این شرایط بعثه مقام معظم رهبری به عنوان نهاد ناظر و سیاستگزار حج و زیارت و همچنین سازمان حج و زیارت به عنوان متولی و مجری رسمی و قانونی اعزام زائرین ایرانی به عتبات عالیات تمام تلاش خود را برای رعایت استانداردهای تغذیه و تدارکات، بیمه ، بهداشت و درمان، اسکان و امنیت زائرین با کمترین هزینه بکار بسته اند و امیدواریم با بازگشایی مرزهای زمینی شاهد کاهش هزینه سفرهای زیارتی باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در ادامه با اشاره به تجمع بسیاری از شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین در مرزها در مناسبت های مختلف و بخصوص مراسم اربعین گفت: برای تسهیل رفت و آمد زائرین اربعین حسینی به یک عزم ملی و وحدت فرماندهی نیاز است.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب به برخی مشکلات و کاستی ها در فرآیند اعزام زائرین به اعتاب مقدسه اشاره کرد و گفت: گرچه میزان نارضایتی زائرین از خدمات سازمان حج و زیارت بسیار اندک است اما همین مقدار نیز شایسته زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع)نیست و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با احصاء مشکلات به صورت میدانی، زمینه رفع آنها را در کمترین زمان ممکن فراهم نماییم.
گفتنی است در ابتدای این دیدار آقای مجتبی شصتی کریمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص زائرین حضرت سید الشهداء، روابط همسایگی با کشور عراق و نیز رعایت حرمت و احترام به خرده فرهنگ های کشور میزبان، مشکلات و کاستی های موجود در ارتباط با عتبات عالیات و به خصوص اربعین را یک موضوع حاکمیتی خواند که حل و فصل آنها نیازمند تصمیمات فرادستی و فراسازمانی است.
وی ابراز امیدواری کرد که با سفر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به عتبات عالیات و برگزاری جلسات آسیب شناسی مشترک شاهد بهبود خدمات و کاهش مشکلات زائرین اعتاب مقدسه باشیم.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.