پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت مطرح کرد

آخرین اقدامات در حوزه اعزام زائران عتبات عالیات عراق و سوریه

آخرین اقدامات در حوزه اعزام زائران عتبات عالیات عراق و سوریه
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در عتبات نوروزی 14 هزار و 664 نفر به عراق سفر کردند گفت: عتبات رمضانی هم آغاز شده و متقاضیان می توانند در سایت
http://atabat.haj.ir نام نویسی انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی با بیان اینکه از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات بعد از دو سال وقفه که بدلیل شیوع کرونا ایجاد شده بود از 23 آبان ماه سال گذشته آغاز شد.

وی افزود: در این اعزام ها که با اجرای آزمایشی طرح نوین عتبات هم همراه بود و در ایام نوروز به اوج خود رسید مجموعاً 55 هزار و 697 نفر از طریق هوایی به عراق برای زیارت اعتاب مقدسه مشرف شدند که 14 هزار و 664 نفر از این زائران در بازه زمانی 24 اسفند ماه 1400 لغایت 8 فروردین 1401 در قالب عتبات نوروزی اعزام شدند.

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: علیرغم آمادگی سازمان برای اعزام های زمینی و همچنین استقبال متقاضیان در این رابطه و صحبت های شفاهی دست اندرکاران کشور میزبان مبنی بر بازگشایی مرزهای زمینی برای تشرف به عتبات، این مهم تاکنون صورت نگرفت و زائران اعزام شده در ماههای اخیر همگی به صورت هوایی به عراق عزیمت کردند.

وی در خصوص اعزام های عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان نیز گفت: با پایان گرفتن اعزام عتبات نوروزی، ثبت نام و اعزام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان از روز نهم فروردین ماه امسال آغاز شده و اعزام ها در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی اظهار داشت: در این دوره نیز بسته های مختلف شامل 7 شب، 8 شب، 9 شب، 12 شب و 21 شب تدارک دیده شده و افراد بنابر شرایط و سلیقه خود می توانند از آن بهره مند شوند.

به گفته وی، تاکنون حدود یک هزار و 500 نفر در عتبات ماه رمضان نام نویسی کرده اند و ثبت نام همچنان در سایت http://atabat.haj.ir ادامه دارد و متقاضیان می توانند از آن استفاده کنند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص اجرای آزمایشی طرح نوین عتبات عالیات نیز بیان کرد: آسیب شناسی و رفع نقاط ضعف و توجه به نقاط قوت مدنظر قرار دارد چراکه رضایتمندی زائران عزیز سرلوحه کار ما قرار دارد.

وی در خصوص اعزام های زائران کشورمان به سوریه نیز اظهار کرد: اعزام زائران کشورمان به سوریه از اواسط دی ماه 1400 با ظرفیت محدود آغاز شد و اوج اعزام ها در اسفند ماه و ایام نوروز انجام گرفت که در حدود دو هزار 800 نفر به زیارت حرم مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) مشرف شدند؛ بسته های این سفر نیز 3 شب، 4 شب، 5 شب و 7 شب است.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.