پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد:

لزوم کاهش هزینه ها در اعزام های عتبات

لزوم کاهش هزینه ها در اعزام های عتبات
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم کاهش هزینه ها در سفرهای زیارتی عتبات تاکید کرد و خواستار تشریک مساعی دست اندرکاران حوزه حج و زیارت دراین زمینه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری، در نشست مسئولان حوزه حج و زیارت با مدیران استانی سازمان حج و زیارت که امروز در قالب وبینار در فضای مجازی برگزار شد، نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در سخنانی بر لزوم کاهش هزینه ها در سفرهای زیارتی عراق و اجرای هرچه بهتر طرح نوین اعزام زائران به عتبات عالیات تاکید کرد.
در این جلسه که رئیس و چند تن از معاونین و مدیران سازمان حج و زیارت حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال 1401 را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کرده اند، تلاش همگان برای کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری، ارتقاء و بهبود کیفیت و تولید محصولات دانش بنیان و رقابت پذیر در حوزه حج و زیارت را خواستار شد.
وی تصریح کرد: هزینه های بالا در عرصه رقابت با آزادبرها موثر است و باید تلاش شود در راستای چارچوبی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند کاهش هزینه ها و دستاوردهای بهتر دراین حوزه تحقق یابد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: به همکارانی که راهکار و پیشنهاد مناسبی در خصوص تولید اشتغال آفرین و دانش بنیان در سازمان حج و زیارت ارائه دهند جوایزی اهداء خواهد شد و شما که مسلط به این حوزه هستید می توانید به شعار سال پاسخ دهید.
وی با بیان اینکه تولید درهمه حوزه ها تاثیرگذاراست و می تواند نجات بخش کشور در گرفتاری ها و شرایط سخت اقتصادی باشد، تصریح کرد: خدماتی که در حوزه حج و زیارت ارائه می شود باید به سمتی حرکت کند که دانش بنیان و اشتغال آفرین باشد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص انس با قرآن، به راه اندازی واحد قرآن در معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن در تهران و استان ها از سال گذشته آغاز شده است و انتظار می رود این طرح امسال با قوت بیشتر در مجموعه همکاران سازمان حج و زیارت و بعثه که به زائران سرزمین وحی و اعتاب مقدسه خدمت می کنند پیگیری و اجرا شود.
وی همچنین با اشاره به مشاهدات میدانی خود از نحوه اجرای طرح نوین اعزام به عتبات در عراق، این طرح را فرصت طلایی برای ابراز وجود و توانایی شرکت های زیارتی دانست و گفت: برخی استان ها در اعزام زائران به اماکن مقدسه درعراق و ارائه خدمات در بخش های حمل ونقل، اسکان، تغذیه و پرواز عملکرد خوبی داشتند و عمده زائران این استان ها نیز راضی بودند.
وی توجه به مسئله تمرکز در بخش های اجرایی این طرح را ضروری دانست و تصریح کرد: شرکت هایی که در اجرای طرح نوین عتبات عملکرد رضایت بخشی نداشتند حتما باید حذف شوند و درمقابل به شرکت هایی که نظر زائران را جلب و خوب عمل کردند باید بیشتراعتماد شود .
وی خواستار ارزشیابی عملکرد استانها در اجرای طرح نوین عتبات شد و ابراز امیدواری کرد که با تلاش و همفکری دست اندرکاران این حوزه، همه استان ها در حوزه اعزام زائر به عتبات بدرخشند و خالصانه خدمت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب درپایان سخنان خود یاد مدیران، دست اندرکاران شرکت ها و دفاتر زیارتی، روحانیون، معین ، معینه ها و مداحان را که در دوران شیوع کرونا جان باختند، گرامیداشت و ازخدمات فروان عالم فرزانه و جلیل القدر آیت الله ری شهری در حوزه حج و زیارت و احیای حج ابراهیمی که مورد نظر امام امت(رض) و مقام معظم رهبری (مد ظله) بوده است ، تقدیر کرد.
این گزارش حاکیست، در این جلسه همچنین آقای سید صادق حسینی رئیس و چند تن از معاونین و مدیران کل سازمان حج و زیارت و مدیران استان ها سخنرانی و دیدگاه خود را درباره نقاط ضعف و قوت طرح نوین اعزام به عتبات و راهکارهای استمرار آن بیان کردند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.