پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزیر حج عربستان عنوان کرد

عربستان براي استقبال از حجاج آماده شد

عربستان براي استقبال از حجاج آماده شد

وزير حج عربستان از آغاز آماده سازي طرح‌هاي اعزام براي موسم حج امسال از طريق ايجاد كارگاه‌هاي عملي در خلال دو هفته آينده خبر داد كه تمام دستگاههاي دولتي و غير دولتي مرتبط با حج شركت مي‌كنند كه هدف از آن تهيه طرح‌هاي مربوط به اعزام حجاج چه از طريق قطارها يا اتوبوس‌ها براي رسيدن به اهداف مطلوب در ارائه بهترين خدمات به ضيوف الرحمن است.

بندر حجار از آغاز آماده سازي طرح‌هاي اعزام براي موسم حج امسال از طريق ايجاد كارگاه‌هاي عملي در خلال دو هفته آينده خبر داد كه تمام دستگاههاي دولتي و غير دولتي مرتبط با حج شركت مي‌كنند كه هدف از آن تهيه طرح‌هاي مربوط به اعزام حجاج چه از طريق قطارها يا اتوبوس‌ها براي رسيدن به اهداف مطلوب در ارائه بهترين خدمات به ضيوف الرحمن است.

وزير حج عربستان اظهار داشت: در موسم حج امسال، پروژه مسير الكترونيك به صورت محدود براي حجاج در خصوص شماري از حجاج كشورهايي كه آماده اجراي اين شيوه هستند، اجرا مي‌شود تا اين پروژه در موسم حج سال آينده به طور كامل اجرا شود.

وي تاكيد كرد: وزارت حج عربستان در موسم عمره امسال در استفاده از سيستم اعزام الكترونيك عمره گزاران موفق عمل كرد كه اين مسئله به خروج عمره گزاران از حرمين شريفين و حركت آنها به فرودگاهها و مراكز خروجي عربستان در آساني و سهولت كمك كرد.

حجار خاطر نشان كرد: فرودگاههاي عربستان امسال شاهد هيچ موردي از ازدحام و معطلي نبودند به طوري كه عمره گزاران توانستند صحيح و سالم پس از اداي مناسك خود، به كشورهايشان بازگردند.

وي افزود: نشستي با حضور تمام مسئولان وزارت حج به مدت سه ساعت براي بررسي تمام مسائل مربوط به آمادگي‌ها براي موسم حج امسال برگزار شد و آخرين بررسي‌ها در خصوص آمادگي‌هاي ويژه و طرحهاي عملياتي وزارت حج در مكه مكرمه و مدينه منوره و نيز تمام مسائل مربوط به حجاج داخل و خارج و طرحهاي نقل حجاج با اتوبوس و قطار و نقل هوايي طي حضور آنها در سرزمين مقدس وحي بررسي شد.

وزير حج عربستان به الوطن از نشست ديگري با موسسات ارباب الطوايف در مكه مكرمه و مدينه منوره براي بررسي وضع آمادگي آنها براي موسم حج خبر داد.

درخواست وزير حج عربستان از كشورهاي مختلف

حجار افزود: هيچ موانعي در برابر وزارت حج براي انجام ماموريتهاي محوله به آن وجود ندارد و براي اينكه موسم حج هر سال بهتر از سال قبل آن برگزار شود، اميدواريم تمام كشورها، به اطلاع رساني و آگاه سازي خوب حجاج خود پيش از عزيمت آنها به سرزمين وحي بپردازند كه اين مسئله را ما بارها در نشستهاي خود با بعثه‌هاي حج مورد تاكيد قرار مي‌دهيم.

وي اعلام كرد: اطلاع رساني صحيح به حجاج هر كشوري تاثير مثبتي بر خود حجاج و بهره برداري بهتر آنها از حج خواهد گذاشت و يك سفر جذابي را براي آنها رقم خواهد زد و ما با تمام بعثه‌هاي حج در ارتباط هستيم و به آنها همواره تاكيد مي‌كنيم اينگونه اقدامات اطلاع رساني در خصوص حجاج خود را انجام دهند.

حجار اظهار داشت: يكي از پايه‌هاي موفقيت طرحهاي حج تكيه بر اطلاع رساني به حجاج پيش از عزيمت آنها به سرزمين وحي است.

وي افزود: وزارت حج براي بازنگري در نقاط مثبت و منفي كه در موسم حج هر سال رخ مي‌دهد، اقدام مي‌كند به طوري كه طرحهايي براي جلوگيري از تكرار موارد منفي و حل آن و تقويت نقاط مثبت به صورت مستمر تلاش مي‌كند.

وزير حج عربستان همچنين در ديدار با كاركنان وزارت حج اعلام كرد: موسم عمره با موفقيت برگزار شد و مسئولان وزارت حج از حمايت دولت براي ارتقاي خدمات به ضيوف الرحمن برخوردار بودند. 

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.