پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج وزیارت در دیدار با مدیر فرودگاه نجف اشرف؛

بررسی راهکارها و تسهیل گری برای کاهش هزینه های پروازهای هوایی زائران عتبات عالیات

بررسی راهکارها و تسهیل گری برای کاهش هزینه های پروازهای هوایی زائران عتبات عالیات
رییس سازمان حج وزیارت که در راس هیئتی به عراق سفر کرده در دیدار با مدیر فرودگاه نجف به بررسی راهکارها و تسهیل گری برای کاهش هزینه های پروازهای هوایی زائران عتبات عالیات پرداخت.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ دکتر سید صادق حسینی در دیدار با کاپیتان حکمت احمد مدیر فرودگاه نجف با بیان اینکه زیارت و فضای معنوی ایجاد شده موجب قرابت و نزدیکی و برادری دو کشور شده است گفت: زائران ایرانی که به عراق مشرف می شوند و بالطبع زائران عراقی که به ایران مشرف می شوند این احساس برادری را بازگو می کنند.
وی افزود: به برکت این زیارت مرزهای فیزیکی میان مردم دو کشور را کنار رفته و پیوند های معنوی ایجاد شده است که این مهم به یمن عتبه مقدسه و امامان معصوم علیهم السلام است.
رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: وظیفه ما متولیان زیارت با توجه به این پیوند عمیق سنگین تر است که باید امر تسهیل گری را بیشتر و سریعتر مورد توجه قرار دهیم.
وی ، سازمان هواپیمایی دو کشور را یکی از نهادهای تسهیل گری امور زائران دانست و بر ضرورت کاهش مشکلات زائران در این حوزه و رفع دغدغه ها تاکید کرد.
رییس سازمان حج و زیارت هدف از این دیدار را تسهیل سازی امور زائرانی که به صورت هوایی به عراق سفر می کنند دانست.
دکتر حسینی همچنین به بسته شدن مرزهای زمینی تردد زائران بدلیل بحران کرونا اشاره کرد و افزود: عمده سفرهای زائران بعد از بحران کرونا و از سرگیری اعزام ها به عتبات به صورت هوایی انجام گرفته است که یکی از مشکلات موجود هزینه های هوایی برای زائران می‌باشد که امیدواریم تمهیدات لازم در زیارت آسان و بدون دغدغه در این زمینه فراهم شود.

مدیر فرودگاه نجف نیز ضمن خیر مقدم به رییس سازمان حج وزیارت به اقدامات صورت گرفته برای زائران ایرانی و شرکت های طرف قرارداد با فرودگاه نجف اشرف اشاره کرد و گفت: افتخار می کنیم که با شرکت های ایرانی به فعالیت می پردازیم و از خدمت رسانی در این حوزه دریغ نخواهیم کرد.
در ادامه کاپیتان حکمت به اقدامات صورت گرفته در قبال شرکت های ایرانی از سوی فرودگاه نجف اشاره کرد و راهکارهای لازم برای بهبود شرایط کمی و کیفی را بیان کرد.

تسهیل گری در امر اعزام های هوایی ، چرایی بالا بودن برخی هزینه های فرودگاهی، راهکارهای کاهش هزینه ها و .... در این دیدار صمیمانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.