پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رئیس سازمان حج و زیارت به مناسبت روز جهانی قدس

پیام رئیس سازمان حج و زیارت به مناسبت روز جهانی قدس
رئیس سازمان حج و زیارت در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس ضمن دعوت از آحاد هموطنان به شرکت در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد که حضور پررنگ مسئولان و مردم روزه دار یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های دینداری را معنا می‌ بخشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ متن کامل پیام دکتر سید صادق حسینی که در 10 بند تدوین شده به شرح ذیل می باشد؛

1-روز قدس هر سال به عنوان روزی است که پرونده جنایت و اشغالگری رژیم رو به زوال صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و تعرّض آنان به مسجدالاقصی، مورد بازخوانی و انتقاد جهانیان قرار می‌گیرد.

2-حرم شریف «قدس» سوّمین حرم شریف جهان اسلام واقع در شهر قدیم بیت المقدس که یکی از مهم ترین مکانهای مذهبی در جهان می باشد، هزاران سال است که از سوی دین یهودیت، مسیحیت و اسلام تقدیس شده است. فلسطین در جایگاه ادیان آسمانی، محل ظهور پیامبران الهی و محلّ عروج پیامبر عظیم الشاُن اسلام (ص) است.

3- قداست این سرزمین سالهاست که در زیر سیطره قدمهای شوم قومی نژاد پرست لگدکوب می شود، آری زادگاه مسیحا و مهد دعوت موسی امروز جولانگاه صهیونیسم شده است.

4- صهیونیسمی که برای سیطره خود بر منطقه با شعار از نیل تا فرات به این وادی مقدس قدم نهاده و آن را سرزمین موعود خود می نامند تا با توسل به آن جای پایی محکم کرده و از آنجا به سایر نقاط سلطه خود را توسعه دهند.

5- با اقتدا به شهدای جبهه مقاومت، یقین داریم خیزش‌های اخیر و تحولات بسیار مهم جاری در سرزمین‌های اشغالی، نشأت گرفته از پیام متعالی روز قدس است که پس از گذشت هفت دهه از اشغال فلسطین می توان آن را نقطه عطفی در انتفاضه و مبارزه ملّت فلسطین علیه رژیم جعلی و خون آشام صهیونیستی دانست و این تحوّلات و تحرّکات میدانی، راهپیمایی روز قدس امسال را از اهمیت زیادی برخوردار کرده است.

6- جمهوری اسلامی ایران، یک منطق و نگاه دینی، انسانی و حقوق بشری به موضوع فلسطین و مساله حمایت از مردم مظلوم آن دارد و این موضع ثابت و همیشگی است.

7- روز قدس روزی است که پس از گذشت دو سال شرایط سخت و تلخ اپیدمی کرونا، با حضور پررنگ و ریشه دار مسئولان و مردم روزه دار در میادین شهر و استان‌های میهن یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های دینداری را معنا می‌ بخشد.

8- روزی که مسلمانان و آزادگان جهان با حضور و حمایت معنوی از مردم این سرزمین قوت قلب و مرهمی هستند بر دل زخم دیده آنان تا راهی را که آغاز کرده اند به انجام برسانند.

9- حمایت از مظلومان و ستمدیدگان عالم و مقابله با ظالمان و زورگویان یکی از اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی است: «کونوا للِظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ عَونا» و زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت، انشاءالله تعالی.

10- سازمان حج و زیارت با تبعیت از فرامین ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) همدوش ملت ایران و سایر مسلمانان و مردمان آزاده جهان ضمن اعلام انزجار از غاصبان سرزمین قدس ؛ تداوم حمایت خود از قیام ملت فلسطین تا آزادسازی مسجدالاقصی را وظیفه شرعی ، عقلی و انسانی خود می داند و در راستای جهاد تبیین و پاسداری از روشنگری های واقع بینانه به آن استوار خواهد ماند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.