پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزیر حج عربستان

پروژه مسیر الکترونیک برای حجاج امسال اجرا می‌شود

پروژه مسیر الکترونیک برای حجاج امسال اجرا می‌شود

وزیر حج عربستان از آغاز آماده‌سازی طرح‌های اعزام برای موسم حج امسال از طریق ایجاد کارگاه‌های عملی طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: پروژه مسیر الکترونیک به صورت محدود برای حجاج کشورهایی که آماده اجرای این شیوه هستند، اجرا می‌شود.

 

بندر حجار از آغاز آماده سازی طرح‌های اعزام برای موسم حج امسال از طریق ایجاد کارگاه‌های عملی در خلال دو هفته آینده خبر داد که تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی مرتبط با حج شرکت می‌کنند که هدف از آن تهیه طرح‌های مربوط به اعزام حجاج چه از طریق قطارها یا اتوبوس‌ها برای رسیدن به اهداف مطلوب در ارائه بهترین خدمات به ضیوف الرحمن است.

وزیر حج عربستان اظهار داشت: در موسم حج امسال، پروژه مسیر الکترونیک به صورت محدود برای حجاج در خصوص شماری از حجاج کشورهایی که آماده اجرای این شیوه هستند، اجرا می‌شود تا این پروژه در موسم حج سال آینده به طور کامل اجرا شود.

وی تأکید کرد: وزارت حج عربستان در موسم عمره امسال در استفاده از سیستم اعزام الکترونیک عمره گزاران موفق عمل کرد که این مسئله به خروج عمره گزاران از حرمین شریفین و حرکت آنها به فرودگاه‌ها و مراکز خروجی عربستان در آسانی و سهولت کمک کرد.

حجار خاطر نشان کرد: فرودگاه‌های عربستان امسال شاهد هیچ موردی از ازدحام و معطلی نبودند به طوری که عمره گزاران توانستند صحیح و سالم پس از ادای مناسک خود، به کشورهایشان بازگردند.

وی افزود: نشستی با حضور تمام مسئولان وزارت حج به مدت سه ساعت برای بررسی تمام مسائل مربوط به آمادگی‌ها برای موسم حج امسال برگزار شد و آخرین بررسی‌ها در خصوص آمادگی‌های ویژه و طرح‌های عملیاتی وزارت حج در مکه مکرمه و مدینه منوره و نیز تمام مسائل مربوط به حجاج داخل و خارج و طرح‌های نقل حجاج با اتوبوس و قطار و نقل هوایی طی حضور آنها در سرزمین مقدس وحی بررسی شد.

وزیر حج عربستان به الوطن از نشست دیگری با موسسات ارباب الطوایف در مکه مکرمه و مدینه منوره برای بررسی وضع آمادگی آنها برای موسم حج خبر داد.

درخواست وزیر حج عربستان از کشورهای مختلف

حجار افزود: هیچ موانعی در برابر وزارت حج برای انجام مأموریت‌های محوله به آن وجود ندارد و برای اینکه موسم حج هر سال بهتر از سال قبل آن برگزار شود، امیدواریم تمام کشورها، به اطلاع رسانی و آگاه سازی خوب حجاج خود پیش از عزیمت آنها به سرزمین وحی بپردازند که این مسئله را ما بارها در نشستهای خود با بعثه‌های حج مورد تاکید قرار می‌دهیم.

وی اعلام کرد: اطلاع رسانی صحیح به حجاج هر کشوری تاثیر مثبتی بر خود حجاج و بهره برداری بهتر آنها از حج خواهد گذاشت و یک سفر جذابی را برای آنها رقم خواهد زد و ما با تمام بعثه‌های حج در ارتباط هستیم و به آنها همواره تأکید می‌کنیم اینگونه اقدامات اطلاع رسانی در خصوص حجاج خود را انجام دهند.

حجار اظهار داشت: یکی از پایه‌های موفقیت طرح‌های حج تکیه بر اطلاع رسانی به حجاج پیش از عزیمت آنها به سرزمین وحی است.

وی افزود: وزارت حج برای بازنگری در نقاط مثبت و منفی که در موسم حج هر سال رخ می‌دهد، اقدام می‌کند به طوری که طرح‌هایی برای جلوگیری از تکرار موارد منفی و حل آن و تقویت نقاط مثبت به صورت مستمر تلاش می‌کند.

وزیر حج عربستان همچنین در دیدار با کارکنان وزارت حج اعلام کرد: موسم عمره با موفقیت برگزار شد و مسئولان وزارت حج از حمایت دولت برای ارتقای خدمات به ضیوف الرحمن برخوردار بودند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.