پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر

پیام رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر
دکتر سید صادق حسینی رییس سازمان حج ‌و زیارت در پیامی، عید سعید فطر را تبریک گفت و فرارسیدن آن را یکی از زیباترین جلوه های نشاط معنوی جهان اسلام دانست.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ متن پیام رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر به شرح ذیل می باشد؛
گذشت ماه خدا و رسید عید صیام، به هر دو باد درود و به هر دو باد سلام.
مسافران ماه ضیافت الهی، با ره‌توشه‌ای ارزشمند از این گنجینه نهفته در هر سال، به مقصد رسیدند. برای آنانی که این مسیر سراسر رحمت و برکت را صبورانه طی کردند، وداع با رمضان هرچند دشوار، اما سلام به عید جان‌ها حلاوتی دیگر دارد.
عید پایان ماه صیام که فرا می‌رسد زیباترین جلوه‌های نشاط معنوی جهان اسلام را فرا می‌گیرد و شورانگیزترین تصویر همدلی و اتحاد میان مسلمانان برای صیانت از عبودیت و بندگی خالصانه خلق می‌شود.
و حال یک ماه روزه داری با رویت حلال ماه شوال و با دعای اللهُ اَكْبَرُ لاَ اِلَهَ إلاَّ اللهُ واللهُ اَكْبَرُ اللهُ اَكْبَرُ وللهِ الْحَمْدُ، اللهُ اَكْبَرُ عَلی مَا هَدَانا به پایان رسید و عید فطر، عید بزرگ بندگی از راه می رسد.
و لیک فطر آغازی است بر آفرینشی دوباره با فطرتی نیکو؛ آنجا که آدمی چونان ققنوسی از خاکستر خویشتن خویش بر می خیزد تا به فطرت و سرشت پاک آغازین باز می گردد.
و اینک بعد از ماه نیایش، استغاثه و دعا، رمضان را عید است از برای آنکه روزی نو و تولدی دوباره و بازگشت به فطرت الهی خویش باشد.
ماهی عزیز که شبهایش به نجواهای عارفانه ؛ حمد و ثنا، خوف و رجا ، عبادت و حکمت ، مناجات و استجابت در دعای افتتاح و سحرهایش به سجده و دعایی گذشت که در آن رب عالمیان را به حق زیبایی، جمال، جلال و جبروت، عظمت و نور، رحمت و کمال، عزّت و مشیّت، قدرت و قوت ،علم وحلمش سوگند داده و می طلبیم آنچه از نیکی ها و خیر است.
و اینک در نماز عید می خوانیم :"اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْكِبْرِياءِ وَالْعَظَمَةِ، وَأَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ، وَأَهْلَ الْعَفْوِ وَالرَّحْمَةِ و..
پروردگارا به جود و جبروت ، کرم و بزرگی ات ما را مشمول رحمت خود قرار ده و از بدی ها دور گردان .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.