پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار مسئولان حج و زیارت با مراجع عظام تقلید درقم

دیدار مسئولان حج و زیارت با مراجع عظام تقلید درقم
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت در سفر به قم با مراجع عظام تقلید و نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار و درباره مسایل حوزه حج وزیارت گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان و همچنین دکتر اکبر رضایی معاون حج و عمره ، مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان و جمعی از مسوولان بعثه مقام معظم رهبری امروز پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در سفر به شهر مقدس قم به طور جداگانه با حضرات آیات عظام ناصر مکارم شیرازی، نوری همدانی، جعفرسبحانی، حسینی بوشهری وحجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدارها نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت به تشریح فعالیتها و تلاش های گسترده بعثه مقام معظم رهبری در حوزه های حج، عتبات و اربعین پرداخت و مراجع عظام تقلید رهنمودهایی ارزشمند و سازنده ارائه کردند.
دکتر سید صادق حسینی نیز در این دیدارهای صمیمانه با اشاره به اقدامات سازمان حج و زیارت در حوزه های اجرایی حج ، عتبات عالیات و سوریه به تشریح وضعیت حج تمتع ۱۴۰۱ پرداخت.
وی با اشاره به شرایط عربستان مبنی بر پذیرش افراد زیر ۶۵ سال و الزامی بودن تزریق واکسیناسیون و در اختیار داشتن تست منفی کرونا ۷۲ ساعت قبل از اعزام، با توجه به ظرفیت پذیرش حدود ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از حجاج کشورمان گفت : با وجود زمان اندک باقیمانده تا اعزام حجاج ایرانی ، برنامه ریزی ها به سرعت در حوزه های حمل و نقل، پروازها، اجاره هتل ها در عربستان ، موضوعات تغذیه ، پزشکی و .... در حال انجام است .
مراجع عظام تقلید نیز ضمن تقدیر از زحمات دست اندرکاران حج وزیارت بابت خدمات اجرایی با تاکید بر صیانت از عزت، کرامت و سلامت زائرین در خصوص مسائل فرهنگی زائرین توصیه های لازم را تبیین نمودند و همچنین برضرورت نشان دادن عظمت حج و ایجاد وحدت و تعامل با سایر ملل و نهایتا افزایش رضایتمندی زائران، رهنمود های ارزشمندی ارائه کردند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.