پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توصیه های مراجع عظام تقلید برای برگزاری حجی باشکوه/تاکید ایشان بر آموزشهای زائران و کارگزاران/ ضرورت خدمت رسانی هرچه بهتر به حجاج

توصیه های مراجع عظام تقلید برای برگزاری حجی باشکوه/تاکید ایشان بر آموزشهای زائران و کارگزاران/ ضرورت خدمت رسانی هرچه بهتر به حجاج

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت در سفر به قم با مراجع عظام تقلید و نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار و درباره مسایل حوزه حج وزیارت گفتگو کردند که در این دیدارهای صمیمانه مراجع توصیه هایی را بیان داشتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان و هیئت همراه روز پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در سفر به شهر مقدس قم به طور جداگانه با حضرات آیات عظام ناصر مکارم شیرازی، نوری همدانی، جعفرسبحانی،شبیری زنجانی، حسینی بوشهری وحجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدارها نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و رئیس سازمان حج و زیارت به تشریح فعالیتها و تلاش های گسترده بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در حوزه های حج، عتبات و اربعین پرداختند و مراجع عظام تقلید نیز هنمودهایی ارزشمند و سازنده به ویژه در خصوص حج تمتع امسال ارائه کردند.

**حضرت آیت الله مکارم شیرازی: ضرورت ارائه آموزش های لازم و مناسب به زائران و کارگزاران حج
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فرصت اندک باقیمانده تا عملیات موسم حج 1401 خواستار ارائه آموزش های لازم و مناسب به زائران و عوامل اجرایی شد.
این استاد عالی حوزه و مرجع تقلید عالی قدر با بیان اینکه ظرفیت حج می تواند سبب خوش بینی و رفع بدبینی ها شود گفت: رفتار مناسب زائران ایرانی در سرزمین وحی سبب خوش بینی کشور میزبان و دیگر مسلمانان خواهد شد که در این خصوص مشورت کرده و با استفاده از تجربیات خود آن را به خوبی مدیریت کنید.
این مرجع عالی قدر تقلید با اشاره به فرصت اندک باقیمانده تا عملیات موسم حج 1401، خواستار تلاش مضاعف مسئولان در راستای ارائه آموزش های لازم و مناسب به زائران و عوامل اجرایی حج شد.
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: لازم است آن طور که هیئت اعزامی به عنوان عوامل اجرایی حج آموزش می بینند، زائران نیز آموزش ببینند تا با توکل بر خدا و توسل بر ائمه اطهار (ع) و کمک امام زمان (عج) شاهد برگزاری حجی باشکوه باشیم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی یکی از مشکلات معمول سفرهای زیارتی به ویژه سفر معنوی حج در گذشته را خرید سوغات های سنگین و گران قیمت عنوان کرد و از مسئولان خواست که در این زمینه توجیه نمایند.
این مرجع عالی قدر تقلید با بیان اینکه کارگزاران حج شرایط مشکلی را پیش رو دارند اما می توانند با استمداد امدادهای الهی و لطف پروردگار این سفر استثنایی را به خوبی مدیریت کنند، ابراز امیدواری کرد که حج امسال زمینه ساز شرایط مناسب تر برای سال های آینده باشد.

**توصیه مهم حضرت آیت الله سبحانی به کارگزاران حج
حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، شرایط حج امسال را خاص توصیف کردو گفت: اگرچه سهمیه کشورهای اسلامی و به دنبال آن جمهوری اسلامی ایران در حج پیش رو کاهش یافته است، اما تلاش کنید که حضور عوامل بعثه ها و کارگزاران به حداقل برسد.
حضرت آیت الله سبحانی افزود: بسیاری از زائران سال های متمادی در انتظار سفر معنوی حج تمتع هستند، بجاست که تعداد بیشتری از زائران که سال ها منتظر حضور در سرزمین وحی نشسته اند به این سفر معنوی اعزام شوند.
این مرجع تقلید همچنین بر توجه به آموزش زائران در شرایط فعلی تأکید کرد و افزود: به همه زائران توصیه کنید که به قوانین مرتبط کشور عربستان احترام بگذارند و از انجام نبایدها پرهیز کنند.
حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه هر سال صدها هزار نفر زائر در کشور عربستان حضور می‌یابند، خاطرنشان کرد: لازم است حقوق متقابل مهمان و میزبان رعایت شود و با در نظر گرفتن شرایط آن کشور، زائران با عزت بروند و با عزت بازگردند.

**حضرت آیت الله نوری همدانی: تلاش مضاعف مسئولان برای خدمت رسانی به زائران بیت الله الحرام
حضرت آیت الله نوری همدانی مسئولیت کارگزاران حج را بسیار سنگین و خطیر عنوان کرد و خواستار تلاش مضاعف مسئولان برای خدمت رسانی به زائران بیت الله الحرام شد.
حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، مسئولیت کارگزاران حج را بسیار سنگین و خطیر عنوان کرد و در توصیه به دست اندرکاران حج گفت: هرگز نباید در برابر مسئولیتی که به عهده دارید، کوتاهی به خرج دهید. شما در مکه ای قدم می گذارید که امام زمان (عج) هر سال در آنجا حضور دارند، تلاش خود را برای خدمت رسانی به زائران بیت الله الحرام مضاعف کنید.
این مرجع تقلید عالی قدر با بیان اینکه در موسم حج مسلمانان در یک نقطه مشخص و در روزهای معین جمع شده و اجتماع اسلامی را تشکیل می دهند، بر بیان مشکلات کشورهای اسلامی و رفع این مشکلات با اتحاد، استقامت، صبر و رعایت تقوای الهی تأکید کرد.

**حضرت آیت الله شبیری زنجانی:الطاف ویژه الهی شامل حال زائران خواهد شد
حضرت آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید، نسبت به برگزاری مراسم حج 1401 ابراز خرسندی کرد و گفت:الطاف ویژه الهی شامل حال زائران خواهد شد.
این مرجع عظیم الشأن تقلید علاقه روزافزون مردم نسبت به زیارت اماکن مقدسه را بشارت الهی دانست و با تشکر از مجموعه خدمات کارگزاران حج و آرزوی توفیق آنان در خدمت رسانی به زائران گفت:‌ ان شاءالله مشکلات با عنایت حضرت ولی عصر (عج) رفع شده و مراسم حج با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.