پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حضور رئیس سازمان حج و زیارت در بهارستان/نشست با فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی

حضور رئیس سازمان حج و زیارت در بهارستان/نشست با فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی
رئیس سازمان حج و زیارت در جمع اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی به تبیین اقدامات انجام شده در خصوص سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه و حج تمتع پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی امروز یکشنبه به همراه حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون عتبات عالیات و امور مجلس و دکتر اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت در جمع اعضای فراکسیون حج وزیارت مجلس شورای اسلامی حضوریافت.


وی در این نشست صمیمانه به تبیین اقدامات انجام شده در حوزه حج تمتع 1401 ، اعزام های عتبات عالیات عراق و اعزام سفرهای زیارتی به سوریه پرداخت و به سوالات نمایندگان مردم در خصوص تسهیل امور زیارت پاسخ گفت.
وی همچنین توضیحاتی را در رابطه با سفرهای حج تمتع 1401 به نمایندگان مردم ارائه کرد و گفت: امسال 39 هزار و 640 حجاج ایرانی از 19 ایستگاه پروازی از تاریخ 23 خرداد ماه به سرزمین وحی مشرف می شوند.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به شروط عربستان مبنی بر حضور حجاج کمتر از 65 سال و تزریق واکسن های مورد تاکید کشور میزبان و همچنین در اختیار داشتن تست منفی کرونا 72 ساعت قبل از اعزام گفت: ما نیز نام نویسی در کاروان ها بر مبنای شروط تعیین شده و از میان حجاجی که سال 99 مبادرت به نام نویسی و رزرو کرده بودند اقدام نمودیم و در حال حاضر نیز ثبت نام درکاروان ها در حال انجام است و نزدیک به 90 درصد ظرفیت ها تکمیل شده است.
وی همچنین به تلاش های سازمان حج وزیارت مبنی بر کنترل هزینه ها برای جلوگیری از افزایش قیمت ها در حج تمتع 1401 اشاره کرد و اقدامات کارشناسان در حوزه های مسکن، تغذیه و حمل و نقل و ... را تبیین کرد.


حسینی همچنین گزارش کاملی در خصوص سفرهای زیارتی به عتبات عالیات بیان کرد و از تلاش ها و اقدامات سازمان حج و زیارت برای رایزنی با مقامات عراقی برای بازگشایی مرزهای زمینی خبر داد و تصریح کرد: در صورت مساعدت مسئولان کشور میزبان شاهد کاهش هزینه ها با توجه به اعزام های زمینی خواهیم بود.
در این نشست صمیمیانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز دغدغه های زائران را بیان کرده و از اقدامات صورت گرفته تشکر کردند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.