رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به حائز اهمیت بودن سلامت همه حجاج درحج تمتع 1401 گفت: رعایت نکات بهداشتی و آموزشی دراین راستا برای حجاج و مدیران کاروان ها ضروری است.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در آیین تکریم و معارفه مدیرحج وزیارت خوزستان؛

تاکید بر اهتمام به سلامت حجاج و عوامل حج تمتع 1401

تاکید بر اهتمام به سلامت حجاج و عوامل حج تمتع 1401

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به حائز اهمیت بودن سلامت همه حجاج درحج تمتع 1401 گفت: رعایت نکات بهداشتی و آموزشی دراین راستا برای حجاج و مدیران کاروان ها ضروری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ دکتر سید صادق حسینی امروز چهارشنبه  در آیین تکریم و معارفه مدیر دفتر حج وزیارت استان خوزستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، استان خوزستان را به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق و تردد زائران از دیرباز، حائز اهمیت دانست.

وی افزود: با وجود اینکه 5 استان دیگر نیز با کشور عراق هم مرز است اما خوزستان بدلیل دارا بودن مرزهای زمینی (شلمچه و چزابه) و آبی(اروند رود)دارای اهمیت فراوانی می باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت، استان خوزستان را مهد تشیع و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام خواند و تصریح کرد: این استان خاستگاه شهدای گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم به شمار می رود و مردم آن قرابت خاصی به موضوع زیارت اعتاب مقدسه دارند که وظیفه مدیران این استان را سنگین می نماید.

حسینی با اشاره به موضوع مرزهای زمینی و عدم تردد آن برای زائران و از طرفی اشتیاق متقاضیان برای این منظور گفت: بسته بودن مرزهای زمینی که از زمان شیوع کرونا شکل گرفته بود، قطعا دائمی نخواهد بود و امیدواریم با رایزنی مقامات عالی دو کشور این بازگشایی هرچه زودتر انجام بگیرد؛ انتظار می رود با بازگشایی مرزهای زمینی ، بخش اعظمی از زائران عتبات عالیات از مبادی مرزی شلمچه ، چزابه و اروند رود به عراق سفر کنند که در این راستا باید برنامه ریزی های دقیق و مناسب برای تسهیل امور زائران اندیشیده شود.

وی به موضوع سفر ریلی به عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: موضوع راه آهن را از طریق مسئولان ذیربط دنبال کرده ایم که اعلام گردید تفاهمنامه با مسئولان مربوطه در کشور عراق نیز به امضا رسیده که بخشی از تعهدات به عهده ایران و بخش دیگر به عهده عراق است تا مسیر 35 کیلومتری ریلی احداث شود و شاهد تسهیل تردد زائران عزیز باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سفرهای زیارتی به سوریه نیز با تلاش های دست اندرکاران از چند ماه قبل آغاز شده و با استقبال متقاضیان مواجه است، گفت: در این رابطه نیز دفتر حج و زیارت خوزستان راههای تسهیل و تسریع سفر برای متقاضیان را فراهم آورد ؛ ضمن اینکه در این راستا از رایزنی با بانک ها برای بهره مندی متقاضیان سفرهای زیارتی از تسهیلات کم بهره، استفاده نمایید.

حسینی همچنین با اشاره به حج تمتع 1401 و اعزام 39 هزار و 640 حاجی از کشورمان به سرزمین وحی گفت: بعد از تعطیلی دو ساله حج تمتع برای کشورهای اسلامی که بدلیل بروز کرونا ایجاد شد ، امسال در موسم حج تمتع 1401 حجاج ایرانی نیز حضور می یابند که با توجه به حضور حجاج سایر کشورها و عدم آگاهی نسبت شرایط، ضروری است تا دستورالعمل های بهداشتی همانند زدن ماسک، شست و شوی مکرر دست ها، مراقبت های بهداشتی نسبت به افراد مشکوک به کرونا و توجه جدی به نکات بهداشتی از سوی مدیران کاروان ها، عوامل و زائران حائزاهمیت است.

وی با بیان اینکه سلامت زائران با توجه به اینکه ویروس کرونا به صورت کامل از بین نرفته است بسیار ضروری می باشد، افزود: رعایت شرایط تبیین شده مبنی بر واکسیناسیون واکسن های اعلام شده از سوی کشور میزبان برای برخی متقاضیانی که سایر واکسن ها را در نوبت اول تزریق کرده اند ضروری است و می توانند نوبت دوم یا سوم خود را از واکسن های مطرح شده تزریق کنند؛ بنابراین توجه به سلامت و دستورالعمل ها جزو الزامات است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین بر تکریم و احترام زائران در زمان بدرقه به سرزمین وحی و همچنین استقبال مناسب در زمان بازگشت آنها تاکید کرد و آن را به جهت ارتباط دو سویه و هر چه بهتر با زائران به عنوان بهترین فرصت دانست.

رئیس سازمان حج و زیارت بر بهره مندی از نیروهای جوان، با استعداد، توانمند و دارای ظرفیت تاکید کرد و گفت: بهره گیری از نیروهای جوان که از درون خانواده حج و زیارت هستند در کنار استفاده از ظرفیت های با تجربه ها موجب کادرسازی در درون مجموعه حج و زیارت می شود و ما دراستانها به این مهم تاکید کرده ایم.

وی افزود: همچنین در استانها سعی بر بهره گیری از نیروهای بومی و توانمند از درون خانواده حج و زیارت شده است و این موضوع را از زمان حضور دنبال کرده ایم.

در پایان از خدمات ناصر حویزاوی به عنوان مدیر سابق دفتر حج وزیارت استان خوزستان تقدیر به عمل آمد و محمدامین یاقوت به عنوان مدیر دفترحج وزیارت استان خوزستان معرفی شد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.