پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج ۱۴۰۱/

رئیس سازمان حج و زیارت:برای برگزاری حجی با شکوه آماده ایم‌

رئیس سازمان حج و زیارت:برای برگزاری حجی با شکوه آماده ایم‌
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برغم اعلام دیرهنگام عربستان در خصوص برگزاری مراسم حج، با تلاش های صورت گرفته در کشور، برای برگزاری حجی باشکوه آمادگی کامل داریم.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت روز پنجشنبه (5 خرداد ماه) در همایش توجیهی آموزشی خادمین فرهنگی کاروان های اهل سنت حج 1401، افزود: اگرچه امسال کارها دیر شروع شد ولی تمام اقداماتی که باید صورت می گرفت، با تلاش مجموعه حج و زیارت و دستگاههای مرتبط با این حوزه بطور دقیق و‌کامل انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته از حدود 6 ماه قبل مقدمات حج از سوی کشور میزبان به کشورهای میهمان اعلام میشد، و حدود سه ماه قبل از موسم، از هیئت ایرانی برای امضای تفاهم نامه دعوت بعمل می آمد، اظهار داشت: امسال کشور میزبان به صورت اینترنتی لیست سهمیه کشورهای مسلمان را صادر و سهیمه هر کشور را اعلام کرد و پیرو آن بود که هماهنگی ها در داخل کشور به صورت فشرده و فوری، با دستگاه های پزشکی، بیمه، هواپیمایی و... انجام شد.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ۱۸ روز به اولین پرواز میهمانان خدا به سرزمین وحی باقی مانده است، به صدور ویزای هیئتی که برای رزرو هتل ها باید به عربستان می رفتند در روز گذشته اشاره کرد.
وی گفت: زمان برای اقدامات پشتیبانی خدماتی در داخل عربستان بسیار کم است اما نگران نیستیم ، لذا روحانیون محترم و مدیران کاروان ها باید این اطمینان خاطر و آرامش را به زائران گرامی بیت الله الحرام منتقل کنند.
حسینی با اشاره به اینکه در سال های گذشته حدود دو و نیم میلیون حج گزار از سراسر دنیا در سرزمین وحی حضور می یافتند، افزود: بخشی از زائران از ساکنان عربستان و حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر هم از دیگر کشورهای جهان بودند.
وی گفت: بطور معمول هر ساله حدود 5 درصد زائران حج تمتع را حجاج ایرانی تشکیل می دادند و آخرین بار در سال 98 هشتاد و هفت هزار و 500 زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند.
رئیس سازمان حج و زیارت سهمیه ایران در حج پیش رو را 38 هزار و 400 نفر برای زائرین و هزار و 200 نفر هم بعنوان کارگزارعنوان کرد.
وی در ادامه به جنبه های فردی، اجتماعی و سیاسی حج اشاره کرد و اظهار داشت: در بعد فردی بحث تقرب الی الله مطرح است و اگر انسان خود را در این چشمه سار زلال و‌ نورانی شستشو دهد و تزکیه نماید پس از حج، احساس سبکی خواهد کرد و این حالت در زائرانی که به حج مشرف شده اند بخوبی مشهود است.
وی با بیان اینکه در بعد اجتماعی، حج به انسان درس همکاری، همیاری، کمک و احسان به برادران ایمانی و دینی می آموزد، افزود: در بعد سیاسی بحث بیزاری از مشرکین و رساندن صدای مظلومان عالم به جهانیان مورد تاکید است.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین اهمیت اتحاد در جهان اسلام را یادآور شد و با اشاره به نقش علما در تحقق این هدف و گام برداشتن در راه صلح جهانی، گفت: اگر همه رهبران کشورهای اسلامی به تعالیم اسلام عمل می کردند، فلسطین و جهان اسلام این وضعیت را نداشتند.
وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران روحانیون برای تحقق امنیت و آرامش در کشور و زندگی مسامت آمیز پیروان ادیان مختلف در کنار یکدیگر همواره تلاش کرده اند، گفت: یکی از اقدامات روحانیون و اندیشمندان دینی این بود که به گروه های تندرو که قصد داشتند خود را به عنوان نماینده اسلام و نماینده دین معرفی نمایند، فرصت نداد و اقدام به روشنگری در جامعه کرد. اما در دیگر سو، عدم روشنگری سیاسی در برخی کشورهای اسلامی کار را به جایی رسانده است که برخی از رهبران این کشورها دیگراسرائیل را دشمن خود نمی دانند.
وی اضافه کرد: اگر یک میلیارد و نیم مسلمان در کنار هم بودند وضعیت جهان اسلام به گونه دیگری بود و اگر در سازمان ملل 50 رای کشورهای اسلامی در کنارهم بود، وضعیت فلسطین نیز اینگونه نبود.
رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: روحانیون اهل تسنن و تشیع در کاروان های زائران ایرانی می توانند در حج امسال پیام اتحاد و همبستگی دینی را به روحانیون و فرهیختگان دیگر کشورها منتقل کنند تا مسلمانان به عنوان یک قدرت و یک بازو در مقابل استکبار جهانی ایستاده و حقوق تضییع شده مسلمانان را باز پس گیرند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.