پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

تعداد حجاج تهرانی حج 1401 مشخص شد/تازه ترین توصیه های انتظامی به مسافران پروازهای حج تمتع

تعداد حجاج تهرانی حج 1401 مشخص شد/تازه ترین توصیه های انتظامی به مسافران پروازهای حج تمتع
همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان تهران با حضور دست اندرکاران حج و زیارت و حجاج استان تهران برگزار شد که تازه ترین توصیه ها در خصوص موضوعات اجتماعی و فرهنگی ارائه شد ؛ در حج تمتع امسال 5 هزار و 200 زائر از استان تهران عازم سرزمین وحی می شوند که کوچکترین آنها 6 سال دارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان تهران صبح امروز جمعه ششم خردادماه با حضور مسئولان بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و هزاران زائر اعزامی به حج تمتع سال جاری در ورزشگاه دوازده هزار نفری برگزار شد.
در این مراسم که ویژه آموزش حضوری زائران کاروان های استان تهران بود مهمترین نکات آموزشی، فرهنگی و اجرایی انجام گرفت و چگونگی نحوه صحیح طواف و سایر اعمال نیز در قالبی اجرایی به نمایش در آمد تا حجاج از آمادگی کامل در موسم حج تمتع برخوردار باشند.
سیدعباس حسینی، مدیر حج و زیارت استان تهران در این مراسم با اشاره به اینکه در حج سال جاری پنج هزار و ۲۰۰ زائر از استان تهران در قالب ۳۷ کاروان حضور دارند، گفت: زائران قبل از اعزام به حج در جمع همشهریان خود حضور دارند؛ در فرودگاه در کنار سایر هموطنان خود حاضر می‌شوند و زمانی که وارد عربستان می ‌شوند در جمع سایر مسلمانان از کشورهای مختلف جهان حضور دارند که بدین ترتیب پوسته همشهری بودن و هم استانی بودن از میان برداشته می شود و احساس یکرنگی و یگانگی با همه مسلمانان ایجاد می گردد و حجاج حس جدایی ناپذیری مسلمانان را از هم درک می‌کنند.

وی به حجاج توصیه کرد تا از هم اکنون همزیستی با سایر مردم را تمرین و آستانه تحمل خود در همه امور را بالا ببرند و نماینده شایسته فرهنگ ایران اسلامی باشند.

سرهنگ محسن عقیلی، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور نیز در این مراسم گفت: پلیس فرودگاه‌های کشور افتخار دارد در کنار سایر کارگزاران حج از لحظه شروع تا پایان مناسک حج در خدمت شما باشد.
وی در مورد تشریفات سفر حج توضیح داد: حتماً در زمان مناسب در فرودگاه حاضر شوید؛ تمام اقداماتی که در فرودگاه در حوزه بازرسی بار و مسافر انجام می‌شود برای امنیت زائر است لذا سعه صدر زائران مهم است، لطفا در این زمینه همکاری کنید و سعی نمایید در اماکنی که استقبال و بدرقه انجام می‌شود، کمترین همراه را داشته باشید تا برای سایر مسافران مشکل ایجاد نشود.
عقیلی ادامه داد: در سال‌های قبل به دلیل همراه داشتن وسایل ممنوعه تعداد اندکی از زائران نتوانستند راهی عربستان شوند. بازرسی در فرودگاه‌های ایران با دستگاه‌های پیشرفته صورت می‌گیرد و تمام موارد ممنوعه کشف می‌شود.
وی افزود:بعضی از داروها در عربستان ممنوع است به هیچ وجه این داروها را همراه نبرید. برخی داروهای گیاهی شبیه مواد روان گردان است که ممکن است موجب شود زائران بازداشت شوند پس به هیچ وجه موادی که ممکن است مشکل ایجاد کند همراه نداشته باشید.
در ادامه این مراسم دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت به ایراد سخنرانی در حوزه های اجرایی، فرهنگی و... پرداختند و توصیه های لازم را به زائران حج تمتع امسال ارائه کردند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.