پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج وزیارت مطرح کرد ؛

ضرورت توجه بیشتر رسانه ها و دست اندرکاران به موضوعات زیارتی و فرهنگی

ضرورت توجه بیشتر رسانه ها و دست اندرکاران به موضوعات زیارتی و فرهنگی
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اهتمام به موضوع زیارت و گسترش آن در جامعه موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود، بر ضرورت توجه بیشتر رسانه ها و دست اندرکاران این حوزه مهم به موضوعات زیارتی و فرهنگی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی در بازدید از رادیو زیارت استان خراسان رضوی و در دیدار با مدیران این رسانه ، ضمن خداقوت و تشکراز زحمات این رادیو در گسترش فرهنگ زیارتی در کشور گفت: علیرغم همه تلاش هایی که در بحث زیارتی و موضوعات معرفتی در کشور و صداوسیما صورت می گیرد اما به نسبت بسیاری کشورهایی که در این حوزه فعالیت دارند، سهم قابل توجهی در جذب مخاطب بدست نیاورده ایم.
وی با بیان اینکه برخی شبکه ها با حمایت های مالی گروه‌های لندن نشین وارد عرصه رسانه های زیارتی شده اند، تصریح کرد: سهم ما به عنوان مهد اهل تشیع در عرصه رشد و گسترش فرهنگ زیارت و معرفت از طریق رسانه ها بسیار اندک است؛ صداوسیما نیز فقط یک شبکه قرآن در اختیار داردکه عمده مخاطبان آن نیز افراد مذهبی هستند که درروزهای تعطیل در برخی ساعات آن را مشاهده می کنند.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به بودجه رسانه های تاثیرگذار در دیگر کشورها اظهار داشت: بسیاری از کشورها بودجه و امکانات بسیاری را صرف اقدامات رسانه ای و فرهنگی می کنند چراکه از قدرت تاثیرگذاری و برد رسانه آگاه هستند.
حسینی با بیان اینکه موضوع زیارت باید سهمی در زندگی مردم داشته باشد، گفت: متاسفانه سهم مباحث معرفتی و زیارتی در رسانه های ما کمتر از دیگر کشورها است و ما باید اهتمام ویژه ای دراین راستا داشته باشم.
وی بر سرمایه گذاری و فرهنگ سازی به ویژه در عرصه رسانه ای برای گسترش و آشنایی بیشتر مخاطبان بر موضوع زیارت تاکید کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت : اگر بخواهیم جامعه ای مذهبی و بدور از آسیب ها داشته باشیم، این سهم برای زیارت و رسانه هایی که به این موضوعات اهتمام داشته باشند، کافی نیست و پیوسته در موضوعات معارفی تبیین جایگاه و فرهنگ زیارت رویکردی اجتناب ناپذیر خواهد بود.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.