پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جوابیه سازمان حج و زیارت در واکنش به خبر کذب خبرگزاری فارس/صرفه جویی و کاهش عوامل در حج همیشه سرلوحه برنامه ها بوده است

جوابیه سازمان حج و زیارت در واکنش به خبر کذب خبرگزاری فارس/صرفه جویی و کاهش عوامل در حج همیشه سرلوحه برنامه ها بوده است
روابط عمومی سازمان حج و زیارت در واکنش به خبر خبرگزاری فارس مبنی بر اعزام عوامل به حج تمتع که موجب تشویش افکار عمومی شد، جوابیه ای را منتشر کرد
روابط عمومی سازمان حج و زیارت در خصوص خبر خبرگزاری فارس به تاریخ 11 خرداد ماه 1401 با تیتر «اعزام عوامل اضافه به حج امسال، زائران بیش‌تری را در نوبت انتظار می‌گذارد» جوابیه ای را در جهت شفاف سازی و روشنگری افکار عمومی و در پاسخ به نقاط مبهم و نادرست این گزارش، منعکس کرده است.
در بخشی از این گزارش که بر مبنای اطلاعات ضعیف، غیر موثق و غیرکارشناسی منتشر شده است، تغییر ساختار ستادهای عملیاتی حج در مدینه منوره و مکه مکرمه را از مصادیق انتظار زائران و افزایش هزینه ها به زائران عنوان کرده است.
در صورتی که رویکرد سازمان حج و زیارت در موضوع رابطین تغذیه و تدارکات ، کاهش هزینه ها و صرفه جویی دراقلام تدارکاتی و نهایتاً کالاها می باشد.
به نوعی این گزارش به حیطه وظایف سازمانی و ذاتی سازمان حج و زیارت ورود کرده و این مغایر با اصل اختیار در حیطه شرح وظایف و ماموریتی سازمان است.
گفتنی است با تغییر ساختار در ستادها و تعیین رابطین تغذیه و تدارکات، کالاها و اقلام مصرفی به جای اینکه از شرکت به انبار مرکزی و سپس به هتل هاارسال شود به صورت مستقیم از مبدا شرکت به مقصد هتل ارسال می گردد واین مسئولیت برعهده رابطین تغذیه وتدارکات در کنترل مسیر ارسال تا دریافت وتوزیع کالاها به نمایندگی از تغذیه و تدارکات ستاد می باشد.
از طرفی کاهش هزینه های نقل و حتی اقلام اضافی برای انتقال کالا میان هتل و تولید کننده مبین نظارت مستقیم ستاد در این امر مهم است.
یادآور می شود، اعزام رابطین تغذیه وتدارکات به حج ، مازاد بر چارت و ساختار سازمانی نبوده و موجب افزایش نیرو نمی شود.
جایگزینی رابط تغذیه وتدارکات به جای انباردار، باعث توسعه میدان خدمت رسانی واحد تغذیه و تدارکات در عربستان و تحویل اقلام مورد نیاز مجموعه ها در هتل محل استقرار ایشان و صرفه جویی درهزینه ها با حذف انبار مرکزی در هر دو شهر مکه مکرمه و مدینه منوره واجاره دیاناها(کامیون های حمل بار) گردیده است.
همچنین برخی از دلایل بکارگیری رابطین تغذیه و تدارکات شامل ؛ تقویت نظارت سازمان بر عملکرد تامین کنندگان کالاها، افزایش دقت در حسن اجرای قراردادها ، کاهش دغدغه مدیران مجموعه در تامین کالا، تخصصی نمودن مسئولیت انبارداری و جلوگیری از اتلاف منابع، ایجاد کانال مستقیم ارتباطی با زائران و اخذ میدانی نظرات ایشان در خصوص خدمات سازمان در حوزه تغذیه وتدارکات و سایرحوزه ها، انتقال اطلاعات صحیح و شفاف ازوضعیت نیازواقعی مجموعه به واسطه حضور نامبردگان در پست تخصصی و تسلط کامل بر امور، تکمیل فرایند مدیریتی تامین، توزیع، تخزین، و مصرف اقلام هتل ها و آشپزخانه ها می باشد.
تاکید می گرددانتشار اخبار غیرواقعی از میزان و رقم دستمزدهای دریافتی نه تنها ثمری برای زائران شریف سرزمین وحی نداشته و ندارد بلکه موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به خادمان حجاج خواهد شد.
در پایان اظهار می دارد در کمال تاسف خبرگزاری فارس بدون تعقیب و انعکاس واقعیت از سازمان حج وزیارت به عنوان منبع رسمی و دستگاه متولی که اختیار کامل در تعریف ساختارهای عملیاتی خود را دارد اقدام به شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی در آستانه برگزاری مناسک حج تمتع نموده است که انتظار می رود با توجه به شرایط کشور، مسائل را بر اساس واقعیت درکمال آرامش برای مردم شریف تبیین نمایند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.