پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج ۱۴۰۱/

مکه مکرمه مهیای پذیرش زایران ایرانی ؛ آغاز فعالیت ایستگاههای نقل درون شهری در مکه

مکه مکرمه مهیای پذیرش زایران ایرانی ؛ آغاز فعالیت ایستگاههای نقل درون شهری در مکه
ایستگاههای نقل درون شهری مکه مکرمه مهیای پذیرش زایران و انتقال آنها از هتل به مسجدالحرام و بالعکس شده است و نخستین کاروان های مکه مکرمه که امروز وارد این شهر می شوند در کمال آسایش فراهم شده از سوی دست اندرکاران اجرایی به اعمال عبادی خویش می پردازند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت؛ پس از گذشت پنج روز از انتقال زایران ایرانی به مدینه منوره، کار انتقال زایران به فرودگاه جده نیز از امروز پنجشنبه ۲۶ خرداد ماه انجام می گیرد و بر همین اساس روزانه تعدادی از زایران مدینه قبل و تعدادی مدینه بعد خواهند بود .
بدین ترتیب در روزهای آتی مصادف با ایام تشریق بر حضور زایران در مکه مکرمه افزوده می شود که در نهایت ۳۹ هزار و ۶۰۰ زایر کشورمان در بازه زمانی ایام تشریق در مکه حضور می یابند و سپس دوباره نحوه حضور و بازگشت زایران به کشور تقسیم می شود .
بر همین اساس با توجه به فراهم شدن تمامی شرایط اعم از اسکان ، تغذیه و تدارکات، راه اندازی مطب و درمانگاه و .... کار راه اندازی حمل و نقل درون شهری که وظیفه مهم انتقال زایران و بازگشت آنها از هتل به مسجد الحرام و بالعکس را برعهده دارد به خوبی از سوی دست اندرکاران انجام گرفت و شامگاه چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه عملا فعالیت این بخش اجرایی کلید خورد.
ایستگاههای نقل درون شهری به صورت شبانه روزی زایران را از مقابل هتل های محل اسکان سوار کرده و به مسجدالحرام منتقل می کنند. در بازگشت نیز زایران از مسجدالحرام به هتل ها منتقل می شود.
زایران در این خصوص از راهنمایی عوامل نقل درون شهری که در محل ها و ایستگاهها حضور دارند، بهره مند شوند.
امسال ۲۹۸ کاروان با تعدادی بالغ بر ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر از کشورمان در موسم حج تمتع حضور می یابند؛ نخستین پرواز روز ۲۲ خرداد ماه و آخرین پرواز انتقال زایران روز سیزدهم تیرماه است .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.