پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

تمهیدات لازم برای خدمات درمانی به زایران حج امسال اندیشیده شده است/ تخصص های لازم به خدمت رسانی خواهند پرداخت

تمهیدات لازم برای خدمات درمانی به زایران حج امسال اندیشیده شده است/ تخصص های لازم به خدمت رسانی خواهند پرداخت
رییس مرکز پزشکی حج وزیارت با تاکید بر اینکه تخصص های ضروری در حج امسال حضور دارند گفت: تمامی تمهیدات لازم برای خدمات درمانی و بهداشتی به زایران حج امسال اندیشیده شده است
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ دکتر سید علی مرعشی درباره خدمات صورت گرفته برای حجاج حج تمتع امسال گفت: ۲۸۰ نفر کادر درمان شامل پزشکان متخصص، پرستار و کادر پشتیبانی و درمانی امسال در مدینه منوره، مکه مکرمه و مشاعر به زایران خدمت رسانی می کنند.
وی افزود : در حال حاضر نیز تمامی داروهای مربوطه برای درمان بیماران وارد عربستان شده و سرم به همراه شربت نیز که باید در کشور میزبان خریداری می شد، انجام گرفته است .
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه هیچ نوع کاستی و کمبود در زمینه دارو و تجهیزات وجود ندارد گفت: ۱۰ هزار کیت تست سریع کرونا نیز وارد شده که برای افراد مشکوک به کرونا استفاده خواهد شد تا در صورت مثبت بودن فرد مشکوک، روند قرنطینه و درمان وی صورت گیرد ؛ ضمن اینکه مکان هایی برای قرنطینه افراد در درمانگاه و بیمارستان تدارک دیده شده تا سلامت سایرین حفظ شود .
مرعشی با بیان اینکه درمانگاهها و بیمارستان تجهیز شده است گفت: اتاق معاینات، دندانپزشکی،ازمایشگاه، سونوگرافی، رادیولوژی،سی سی یو، بخش مراقبت های ویژه و بخش بستری و اورژانس تدارک دیده شده است که امیدواریم همه زایران عزیز در سلامت کامل بمانند .
وی با بیان اینکه دو درمانگاه مجهز در مدینه منوره تدارک دیده شده است گفت: سه درمانگاه شبانه روزی، ۲۸ مطب و یک بیمارستان مجهز در مکه مکرمه مهیا شده است ؛ ضمن اینکه با طرف سعودی گفتگوی لازم صورت گرفته تا در صورت نیاز به بستری و درمان های بیشتر از خدمات درمانی این کشور استفاده شود که خوشبختانه در حج امسال هنوز نیاز خاصی مشاهده نشده است .
مرعشی با بیان اینکه تاکنون بیمار مشکوک به کرونا نداشته ایم گفت: اکثریت مراجعات این چندروزه به دلیل گرفتگی عضلات، خستگی و گرمازدگی بوده است بنابراین به زایران توصیه می شود در ساعات گرم روز تردد کمتری داشته باشند و در نوشیدن مایعات و رعایت بهداشت فردی دقت کافی داشته باشند .
وی افزود: زدن ماسک ، شستشوی مکرر دستها ، نوشیدن مایعات و پرهیز از تردد در آفتاب شدید باید مورد توجه همه حجاج قرار گیرد .
رییس مرکز پزشکی حج وزیارت با بیان اینکه امسال میانگین سنی زایران به سبب شرایط تعیین شده از سوی کشور میزبان ، نسبت به سالهای گذشته پایین تر و جوان تر است گفت: بعید می دانیم مشکل یا بیماری خاصی به دلیل شرایط سنی وجود داشته باشد اما ما تخصص های لازم همانند قلب و عروق، دندانپزشکی ، ارتوپدی، زنان و زایمان، ارتوپدی ، روانپزشکی ، داخلی و طب اورژانس را همراه خود آورده ایم تا مشکلی در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر وجود نداشته باشد .

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.