پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

حجاج ایرانی منظم ترین و امانت دارترین افراد در استفاده از هتل ها/اقامت 5 شبه زائران در هتل های مدینه منوره

حجاج ایرانی منظم ترین و امانت دارترین افراد در استفاده از هتل ها/اقامت 5 شبه زائران در هتل های مدینه منوره
مسئول اسکان ستاد مدینه منوره در حج تمتع 1401 با بیان اینکه 11 هتل در مدینه قبل نزدیک حرم مطهر نبوی برای حجاج ایرانی تدارک دیده شده است گفت: به اذعان هتلداران، حجاج ایرانی از جمله منظم ترین و امانت دارترین مسافران محسوب می شود و به عنوان یک الگو به حساب می آیند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ جواد ملاحسنی مسئول اسکان ستاد مدینه منوره در حج 1401 با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تسهیل امور زائران گفت:اداره کل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت علیرغم زمان اندک و ضیق وقت به دلیل اعلام دیرهنگام عربستان برای برگزاری مراسم حج امسال، تمامی تلاش خود را برای فراهم شدن شرایط مناسب و در خور شان حجاج ایرانی در مدینه منوره انجام داده است.
وی با تبیین اقدامات انجام شده در این راستا گفت: بعد از موافقت عربستان سعودی با برگزاری حج تمتع امسال مطابق با ظرفیت تعیین شده، رایزنی با صاحبان هتل ها را انجام دادیم که با وجود تعطیلی برخی هتل ها، اقدامات مناسبی برای اجاره سایر هتل های باقی مانده انجام گرفت.
ملاحسنی با بیان اینکه برخی هتل ها بدلیل بحران ناشی از کرونا در دو سال اخیر تعطیل شده و بسیاری از نیروهای خود را تعدیل کرده بودند، گفت: کمیسیون مسکن با مالکین هتل های فعال به صورت ویدئو کنفرانس جلساتی را برگزار کرد که درخواست لازم برای انعقاد قرارداد آن هم به صورت وبیناری و شفاهی انجام گرفت.
وی افزود:جلسه کمیسیون مسکن با صاحبان هتلها به صورت آنلاین برگزار شد و مذاکرات لازم در طی جلسات مختلف صورت پذیرفت.
مسئول اسکان ستاد مدینه منوره در حج 1401 با بیان اینکه مسکن حجاج یکی از مهمترین بخش ها در برنامه ریزی ها محسوب می شود، گفت: بیش از نیمی از هزینه حجاج به اجاره مسکن بازمی گردد و ما نیز تمام تلاش خود را برای سامان دادن 39 هزار و نفر زائر ایرانی 600 به خوبی انجام دادیم.
وی با بیان اینکه انعقاد قرارداد مکتوب با هتل ها نیز از 25 شوال و بعد از عزیمت به عربستان صورت گرفت گفت: بعد از حضور در عربستان به سراغ هتلدارانی که توافق کرده بودیم رفتیم و در همین حین با برخی ایرادات هتل ها مواجه شدیم زیرا طی دو سال تعطیلی ، محل هتل ها نیازمند بازسازی بود که به سرعت کار تجهیز و پیگیری برای رفع ایرادات انجام گرفت و بعد از ورود نخستین گروه زائران هیچ مشکلی در راستای اسکان، از ابتدا وجود نداشته است و امیدواریم مسئله خاصی در پیش رو نباشد.
ملاحسنی بیان کرد: زائران 5 شب را در مدینه منوره اقامت می کنند و مابقی ایام را در مکه مکرمه و مشاعر مقدسه حضور دارند که سعی کرده ایم با وجود کمبود هتل ها به ویژه بعد از کرونا ، امکانات مناسبی را برای زائران کشورمان در مدینه منوره فراهم آوریم.
مسئول اسکان ستاد مدینه منوره در حج تمتع 1401 با بیان اینکه هتل های مدینه دائما در حال جابجایی کاروان ها بدلیل مدت زمان حضور پنج روزه است گفت: سرانه اسکان هر زائر در مدینه منوره 4 متر است .
ملاحسنی کار نظم دهی به هتل ها و تطبیق آنها با کاروان ها در مدینه را سخت دانست و گفت: اینجا هر 5 شب شاهد جابجایی زائران هستیم ولی در مکه هتل ها موسمی اجاره می شود و به 5 روز بسنده نخواهد شد.
مسئول اسکان ستاد مدینه منوره در حج تمتع 1401 با بیان اینکه در اکثریت هتل های اجاره شده از سوی سازمان حج و زیارت فقط زائران ایرانی سکنی دارند گفت: در مدینه قبل 11 هتل فعال برای زائران وجود دارد که این تعداد در مدینه بعد تا ظرفیت دو هتل دیگر افزایش می یابد.ضمن اینکه در ۱۱ هتل ایرانی در مدینه قبل فقط زائران ایرانی سکونت دارند.
وی با بیان اینکه کیفیت هتل های مکه مکرمه به دلیل ساخت و ساز بهتر از هتل های مدینه است گفت: سعی کردیم در مدینه منوره نیز از هتل های مناسب برای زائران استفاده کنیم اما در مدینه هم با کمبود هتل به ویژه در ایام کرونا مواجه شدیم. یکی از عمده دلایل کمبود هتل ها عدم ساخت و ساز و تخریب هتل ها در نزدیکی حرم است.
مسئول اسکان ستاد مدینه منوره در حج تمتع 1401 با اشاره به گزارش مفصل در این حوزه گفت: هتلداران تمایل دارند تا با ایرانی ها کار کنند زیرا اکثرا نظم وانضباط ایرانی ها وهمچنین امانت داری آنها در حفظ اموال هتل زبانزد است ؛ همچنین وجود یک مدیر ایرانی در هتل(مدیر مجموعه) تاثیرات بسیاری در برقراری ارتباط در زمان اسکان دارد و افزایش رضایتمندی را برای هر دو طرف ایجاد می کند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.