پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نظر رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص تغذیه و حمل و نقل حجاج /ضرورت رفع مشکل تاخیر برخی پروازها

نظر رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص تغذیه و حمل و نقل حجاج /ضرورت رفع مشکل تاخیر برخی پروازها

رئیس سازمان حج و زیارت عملکرد دست اندرکاران تغذیه و حمل و نقل درون شهری حجاج را مناسب توصیف کرد و بر ضرورت رفع مشکلات مرتبط با تاخیر برخی پروازهای زائران تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی در جلسه ستاد مکه مکرمه که با حضور رئیس ستاد مکه و اعضای ستاد برگزار شد ضمن استماع گزارش های اعضای ستاد تصریح کرد: بعضا تاخیرهایی در برخی پروازها ایجاد شده که پذیرفتنی نیست و در حال رایزنی با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هستیم تا این تاخیرها به حداقل برسد.
وی افزود: تدبیر لازم برای برخی کاروانهایی که با تاخیر مواجه شده و زمان مغتنم زیارت و تنفس در هوای مدینه یا مکه را از دست داده اند، اندیشیده شود تا یک روز بیشتر از فضای معنوی موجود بهره مند شوند.
رئیس سازمان حج و زیارت به بازدید خود از ایستگاههای حمل و نقل درون شهری مکه مکرمه شامل ایستگاههای «جمرات، باب علی و غزه» اشاره کرد و رضایت زائران را در این حوزه حداکثری دانست.
وی افزود: بی شک عملکرد جهادی و شبانه روزی نیروهای حمل و نقل درون شهری و آشپزخانه ها ستودنی است چرا که با گرمای طاقت فرسا و همچنین آفتاب سوزان ، مناسب ترین خدمات را برای تسهیل امور زائران و رضایتمندی آنها انجام می دهند.
رئیس سازمان حج و زیار ت تصریح کرد: تدبیر لازم برای عدم بیماری نیروهای نقل درون شهری اندیشیده شود و مدت زمان شیفت ها به دلیل آفتاب سوزان، کوتاه تر شود تا همکاران آسیب کمتری ببینند.
حسینی همچنین به دیدار با وزیر حج و عمره عربستان سعودی اشاره کرد وافزود: ملاقات خوبی صورت گرفت و طرف مقابل ضمن استقبال و بدرقه ای که با روی خوش صورت گرفت به دنبال طرح موضوعات به صورت اقناعی بود؛ ضمن اینکه مطرح شد که مسیر خدمات رسانی موسسه مطوفی و وزارت حج و عمره عربستان برای زائران تسهیل شود.
وی افزود: طرف سعودی قول داد موضوع درخواست افزایش حجاج را پیگیری و بررسی کند و همچنین برخی ممنوعیت مرتبط با اعمال انتهایی طواف را مورد بررسی قرار دهد.
رئیس سازمان حج و زیارت وضعیت زائران ایرانی مکه و مدینه را با توجه به گزارش های رسیده، ایده آل دانست و تصریح کرد:خوشبختانه مشکلی وجود ندارد و با توجه به محدودیت های ناشی از ضیق وقت، کارهای اجرایی به خوبی پیش رفته و دست اندرکاران عملکردی جهادی داشته اند.
وی همچنین بر افزایش رضایتمندی زائران در حوزه های مختلف به ویژه طبخ و توزیع غذا تاکید کرد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.