پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج ۱۴۰۱/

آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی زائران حج تمتع 1401/زائران چه توصیه هایی را باید رعایت کنند

آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی زائران حج تمتع 1401/زائران چه توصیه هایی را باید رعایت کنند
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی زائران حج تمتع 1401 گفت: شرایط بهداشتی و درمانی در مکه مکرمه و مدینه منوره مناسب است و زائران همه دستورالعمل های لازم را رعایت کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید علی مرعشی درباره آخرین وضعیت خدمات درمانی به زائران حج تمتع 1401 تا روز پنجشنبه دوم تیرماه اظهار مرد: شرایط بهداشتی و درمانی زایران کشورمان در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره خوب و مناسب است.
وی با اشاره به فعالیت درمانگاهها و کلینیک های پزشکی برای خدمت رسانی به زائران گفت: مطب های شبانه روزی نیز در محل اسکان زائران به صورت شبانه روزی فعال است و بتدریج با افزایش تعداد زائران بر تعداد مطب ها نیز افزوده می شود.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینکه هر ساله باید مجوز فعالیت بیمارستان مکه مکرمه از سوی وزارت صحه صادر شود گفت: این مجوز روز گذشته صادر شده است که گام بزرگی در ارایه خدمات درمانی محسوب می شود.
مرعشی درباره آخرین آمار خدمات درمانی توضیح داد: تاکنون 10 نفر از زائران بنا به دلایل مختلف در بیمارستان بستری شده اند که بحمدالله مشکل خاصی وجود نداشته است.
وی افزود: از ابتدای اعزام های حج تمتع حدود هشت هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائران کشورمان در مدینه منوره و مکه مکرمه صورت گرفته است که خوشبختانه بیماری حادی تاکنون گزارش نشده است.
مرعشی با بیان اینکه در حج تمتع امسال پزشکان متخصص حضور دارند گفت: در صورت نیاز زایران به خدمات تخصصی این مهم از سوی متخصصین امر صورت می گیرد و آمادگی لازم در حوزه بهداشتی و درمانی وجود دارد.
وی وضعیت سلامت زائران را مناسب دانست و تاکید کرد: خوشبختانه بیماری حادی مشاهده نشده و امیدواریم این روند در ایان تشریق نیز وجود داشته باشد و زائران تا انتهای اعمال و پایان سفر در صحت و سلامت کامل باشند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به گرمای هوای مدینه و مکه به زائران توصیه کرد که تردد خود به حرمین را در ساعت هایی که دمای هوا شدید نیست و نور خورشید مستقیم نمی تابد، انجام دهند.
وی به زائران توصیه کرد که برای پرهیز از گرمازدگی نکات مهم و ضروری همانند اهتمام به ساعت تردد در طول روز ، توجه به استفاده از نوشیدنی و استفاه از لباس های با رنگ روشن و ..... را مورد توجه قرار دهند .
مرعشی با تاکید بر استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دستها گفت: با توجه به حضور زائران از کشورهای مختلف دنیا، استفاده از ماسک در تجمعات ضروری می باشد؛ ضمن اینکه زائران حتی المقدور فاصله خود را در شلوغی های حرم ها رعایت نمایند.
وی تاکید کرد: توجه به نکات بهداشتی فردی و بهره گیری از ماسک و همچنین ضدعفونی کردن دست ها به همراه رعایت فاصله اجتماعی ضروری و حائز اهمیت است.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.