پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آیت‌الله جنتی: حج می‌تواند حل‌کننده مشکلات جهان اسلام باشد

آیت‌الله جنتی: حج می‌تواند حل‌کننده مشکلات جهان اسلام باشد

دبیر شورای نگهبان گفت: اگر فلسفه وجودی مراسم بی‌نظیر حج درک شود و این مراسم در جایگاه واقعی خود قرار گیرد، می‌تواند حل‌کننده مشکلات جهان اسلام باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح چهارشنبه (1 تیر 1401) در جلسه این شورا با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه به تبیین برخی ابعاد شخصیتی شهید بهشتی پرداخت و گفت: برای گرامیداشت مقام والای قضا و تکریم از مقام شهید مظلوم، آیت‌‏الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی(ره)، اولین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، از روز اول تیرماه تا روز هفتم تیرماه که سالروز شهادت آن بزرگوار است هفته قوه قضاییه نامیده شده است.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی انسانی متین، مقید، صبور و با اخلاق بود، اظهار داشت: از اول آشنایی با ایشان که به قبل از انقلاب برمی‌گردد جز خوبی و اخلاص در رفتار و کردار این شهید مظلوم سراغ ندارم.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز مراسم حج تمتع گفت: بعد از اینکه دو سال به خاطر شیوع ویروس کرونا حجاج ایرانی و کشورهای دیگر نتوانستند در مراسم حج حضور داشته باشند امسال این توفیق نصیب زائران شد تا بتوانند در این مراسم سراسر معنویت حضور یابند.

آیت‌الله جنتی افزود: اگر فلسفه وجودی مراسم بی‌نظیر حج درک شود و این مراسم در جایگاه واقعی خود قرار گیرد، می‌تواند حل‌کننده مشکلات جهان اسلام باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای همه حجاج بیت‌الله الحرام آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم بتوانند از این مراسم سراسر معنویت بهره کافی را ببرند و قدر لحظه‌لحظه آن را بدانند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.