مسئول آشپزخانه زائران ایرانی در مدینه منوره اظهار کرد: آشپزها و کارکنان با عشق و علاقه وافری در این محل به خدمت رسانی می پردازند و تنها این عشق موجب می شود که خستگی کار احساس نشود.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

«نمک عشق» در دیگ غذای حجاج؛ تلاش بی وقفه آشپزها در گرمای طاقت فرسا

«نمک عشق» در دیگ غذای حجاج؛ تلاش بی وقفه آشپزها در گرمای طاقت فرسا

مسئول آشپزخانه زائران ایرانی در مدینه منوره اظهار کرد: آشپزها و کارکنان با عشق و علاقه وافری در این محل به خدمت رسانی می پردازند و تنها این عشق موجب می شود که خستگی کار احساس نشود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ مهدی امیری مسئول آشپزخانه «زین مدینه منوره» که مبادرت به طبخ و توزیع غذای زائران مدینه منوره می کند در خصوص اقدامات انجام شده برای زائران مدینه منوره در حج تمتع 1401 گفت:در حال حاضر 28 نفر شامل 21 آشپز، کمک آشپز و قصاب و 7 نفر کادر اداری شامل بخش رایانه، توزیع ، بهداشت و .... به فعالیت می پردازند.

وی با بیان اینکه انتخاب این افراد از میان تعداد زیادی آشپز و از استانهای مختلف ایران اسلامی صورت گرفته است، توضیح داد: تخصص، تعهد و خصوصا عشق و ارادت برای خدمت رسانی به زائران از جمله مهمترین دلایل انتخاب افراد برای خدمت رسانی در آشپزخانه زین بوده است.

مسئول آشپزخانه مدینه منوره در خصوص تخصص های افراد منتخب در این آشپزخانه گفت: گروه آماده سازی، گروه طبخ غذا، گروه برنج و گروه سوپ برای آشپزهای ایرانی این آشپزخانه چیدمان شده است و هر گروه بنابر تخصص و وظیفه تعیین شده اقدام به فعالیت می کند البته در برخی روزها و وعده ها همه گروهها به مشارکت با یکدیگر می پردازند و حتی به گروهی که حجم کار بیشتری را دارد، یاری می دهند.

به گفته امیری، در مواقع اوج کار همه آشپزها و دست اندرکاران به صورت جهادی و خالصانه به یکدیگر کمک می کنند تا در نهایت خروجی کار رضایت آفرین باشد و دعای زائران پشت و پناه ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امسال نیز مانند همه سنوات گذشته از روز اول تا روز آخر حضور زائران و وعوامل به طبخ و توزیع غذا می پردازیم گفت:علیرغم برپایی دیرهنگام آشپزخانه که ناشی از تاخیر کشور میزبان در اعلام برگزاری حج و فراهم آوری شرایط بود، ولیکن توانستیم یک روز قبل از حضور زائران در سرزمین وحی اقدامات را انجام دهیم و در حال حاضر شرایط روند عادی و مناسبی دارد که از همه مسئولان ستاد و نیروهای فعال آشپزخانه تشکر می کنم.

مسئول آشپزخانه زین مدینه منوره در خصوص آمار طبخ و توزیع غذا گفت: ما براساس آماری که روزانه انفورماتیک سازمان  حج و زیارت در اختیار ما قرار می دهد به طبخ و توزیع می پردازیم؛ در میان غذاهای طبخ شده در هر وعده حدود 5 درصد غذای رژیمی است.

امیری درباره نحوه خدمات رسانی در اوج حضور زائران گفت:در حال   حاضر روزانه در هر وعده 7 هزارپرس طبخ می کنیم که این تعداد در روزهای گذشته 5 هزار پرس بوده که در اوج حضور زائران حدود 9 هزار و 500 پرس غذا تقدیم می شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی مناسبی در خصوص وعده های غذایی و تنظیم نوع غذاها از سوی اداره کل تغذیه و تدارکات صورت گرفته است گفت: تغذیه سالم همراه با اهتمام به ذائقه زائران ایرانی در طبخ و توزیع غذا اهمیت ویژه ای دارد؛ ضمن اینکه بازرسی و نظر سنجی زائران و بعثه مقام معظم رهبری نیز دائما به ما اعلام می شود تا روند کیفیت غذا روزبروز بهبود یابد.

امیری تصریح کرد: الحمدالله مشکل خاصی در خصوص تغذیه زائران وجود ندارد و کارها با کیفیت به پیش می رود و تمام تلاش خود را برای رضایتمندی عزیزان انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه آشپزخانه زین مدینه ، نیمه مکانیزه است گفت: آشپزها و کارکنان با عشق و علاقه وافری در این محل به خدمت رسانی می پردازند و تنها این عشق موجب می شود که خستگی کار احساس نشود؛ آشپزها در طول شبانه روز در برخی وعده های غذایی از ساعت یک بامداد تا غروب آفتاب فعالیت می کنند یعنی تنها چند ساعت به صورت محدود استراحت دارند .بیشترین زمان خود را مشغول کار و تلاش هستند و خدمت به زائران را نوعی زیارت می دانند.

امیری همچنین در خصوص نحوه ارسال غذا نیز اظهار کرد: غذا بعد از طبخ و آماده شدن داخل هیترهای برقی قرار داده می شود که این اقدام به جهت گرم نگه داشتن غذا صورت می گیرد؛ سپس هیترهای برقی پلمپ شده توسط کامیونت ها به درب هتل محل استقرار زایران ارسال می شود و دست اندرکاران مجموعه نیز ساعتی قبل از وعده های غذایی این هیترها را دریافت و غذا را آماده سرو می کنند.

وی تاکید کرد: تمامی این فرایند از آماده سازی، طبخ و توزیع غذا به صورت کاملا بهداشتی و زیرنظر کارشناسان مجرب انجام می گیرد تا مشکلی در غذای زائران وجود نداشته باشد.

امیری در پایان تغذیه مناسب و همراه با توجه به ذائقه همه زائران را در چنین سفرهایی ضروری دانست و تصریح کرد: دست اندرکاران با تلاش شبانه روزی و جهادی از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و با جان و دل برای رضایت زائران سفر حج تلاش می کنند.

 

 

 

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.