پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حجت الاسلام فلاح زاده:حجاج باید به دنبال زدودن زنگار روح خود باشند

حجت الاسلام فلاح زاده:حجاج باید به دنبال زدودن زنگار روح خود باشند
خطیب بعثه مقام معظم رهبری گفت: دعا و توبه از گناه، در حج بسیار سفارش شده است و حجاج باید به دنبال آن باشند که به هنگام برگشت از سفر معنوی حج سبکبال به جمع خانواده بپیوندند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ ، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین فلاح زاده امروز چهارشنبه ( یکم تیرماه) در ادامه سلسله محافل انس و معرفت که از سوی بعثه مقام معظم رهبری برگزار می شود در جمع زائران سرزمین وحی از استان اصفهان در هتل وفاده الزهرا مدینه اظهار داشت: حج و ماه رمضان شباهت زیادی به هم دارند زیرا ماه رمضان سراسر پرهیز و امساک است و در حج نیز 2 برابر ماه رمضان اعمالی وجود دارد که انسان باید از انجام آن پرهیز کند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان در دیدار با کارگزاران حج، یکی از درس های مهم حج را احیای روحیه پرهیز بیان کردند و امام راحل نیز حج را مناسک زندگی می دانستند یعنی یک کلاس آموزشی برای تمام سال.
خطیب بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه ثواب اقامه 2 رکعت نماز در مسجد الحرام برابر با 100 هزار رکعت نماز است، گفت: امسال هم رهبر معظم انقلاب اسلامی برای چندمین بار به حجاج توصیه و تاکید کردند که فرصت طلایی حج را با بازارگردی از بین نبرند.
وی همچنین زائران سرزمین نزول قرآن را به رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در اجتماعات توصیه کرد.
این مراسم با روضه‌خوانی میثم مطیعی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ذکر مصیبت پایان یافت.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.