پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج ۱۴۰۱/

بازدید رییس سازمان حج و زیارت و جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت از روند خدمات درمانی به زائران مدینه/ تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی

بازدید رییس سازمان حج و زیارت و جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت از  روند خدمات درمانی به زائران مدینه/ تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی
رییس سازمان حج وزیارت ، جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ، تنی چند از اعضای ستاد و بعثه مقام معظم رهبری از روند خدمات درمانی و پزشکی به زایران حج امسال در مدینه منوره بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت؛ دکتر سید صادق حسینی رییس سازمان حج وزیارت ، حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، دکتر مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران حج و بعثه مقام معظم رهبری عصر امروز چهارشنبه با حضور در هتل« راما» که یکی از درمانگاه‌های مدینه در آن قرار دارد از نحوه خدمات درمانی به زایران از نزدیک بازدید کردند .
دکتر حسینی در این بازدید از نزدیک با زایران ، پزشکان و پرستاران گفتگو کرد و به سخنان و دغدغه های آنها گوش سپرد .
رییس سازمان حج وزیارت همچنین به زایران تاکید کرد که در طول روزهای باقیمانده به نکات بهداشتی و دستورالعمل های بهداشتی توجه داشته باشند .
دکتر محمد صفاری تکنیسین دارو در این درمانگاه در خصوص خدمات ارایه شده گفت: خوشبختانه مشکل دارویی وجود ندارد و امکانات به اندازه کافی رسیده است.
خانم فاطمه قلی زاده پرستار درمانگاه ۱۶ ساعته راما نیز با بیان اینکه روند خدمات درمانی مطلوب است و مشکلی وجود ندارد گفت: متخصصین تکنیسین، عمومی، روانپزشک و سایر خدمات تخصصی د درمانگاه‌های مدینه و درمانگاه راما حضور دارند و به مراجعات زایران به خوبی رسیدگی می شود و داروها نیز رایگان در اختیار شان قرار می گیرد .
وی افزود : زایر ابتدا به درمانگاه مراجعه و بعد از بررسی توسط پرستار به پزشک مربوطه معرفی می شود و خدمات درمانی و دارویی ارایه می گردد .
به گفته این پرستار، بیشترین مراجعات به دلیل خستگی ،پادرد ناشی از پیاده روی، گرمازدگی و سرماخوردگی ناشی از عدم رعایت گرما و سرما است که توصیه می شود بهداشت و توصیه های درمانی را رعایت کنند.
دکتر حمید رضا دهقان متخصص روانپزشک نیز بعد از معاینه یکی از بیماران گفت: بیشترین دغدغه بیماران در این حوزه اضطراب ، استرس ناشی از دوری خانواده و حضور در کشوری دیگر است که راهنمایی های لازم به عزیزان ارایه می شود تا ارامش لازم را داشته باشند .
دکتر سید علی مرعشی نیز در این دیدار تاکید کرد که مشکل دارویی وجود ندارد و دغدغه خاصی برای بیماران مشاهده نمی کنیم و خدمات مطلوب در حال انجام است .
وی افزود : در مدینه منوره دو درمانگاه یکی ۱۶ ساعته در هتل راما، یک درمانگاه ۲۴ ساعته در هتل امجاد السلام و مطب در هتل الجاد قرار دارد .
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت در پایان تاکید کرد که خدمات رسانی در مدینه به صورت مطلوب انجام می گیرد و داروها به صورت کامل تامین شده و ۳۵ نفر متخصص و کادر درمان در این شهر خدمت می نمایند .
در ادامه این بازدید رییس سازمان حج وزیارت از نزدیک به مشکلات و مسایل زایران مستقر در هتل گوش سپرد و با آرامش به دغدغه های آنها در حوزه های اسکان و تغذیه و .... پاسخ گفت .
همچنین در این روند بازدید از خدمات درمانی دست اندرکاران حج وزیارت از محل انبار دارویی و اسکان پزشکان و کادر درمان در مدینه منوره بازدید کرده و به خادمان خداقوت گفتند .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.