پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

یک روز در کنار جانبازان دفاع مقدس/اشاره رئیس سازمان حج و زیارت به توسل حضرت زهرا(س)و امام زمان(عج) در رفع موانع

یک روز در کنار جانبازان دفاع مقدس/اشاره رئیس سازمان حج و زیارت به توسل حضرت زهرا(س)و امام زمان(عج) در رفع موانع
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حج تمتع امسال به لحاظ برنامه ریزی های اجرایی با تمامی سنوات گذشته متفاوت بوده است، گفت: بی شک در موانعی که داشتیم توسل به حضرت زهرای اطهر(س) و امام زمان(عج) راهگشا بوده و امروز به لحاظ اجرایی به شرایط ایده آل رسیده ایم.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و حجت الاسلام رکن الدینی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و جمعی از اعضای ستاد و بعثه مقام معظم رهبری امروز شنبه چهارم تیرماه در جمع کاروان 59 نفره جانبازان حج تمتع 1401 حضور یافتند.
حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمدگویی به جانبازان عزیز سالهای دفاع مقدس ، خاطراتی را از رشادت های دلاورمردان سالهای مقدس بیان کرد.

سید صادق حسینی رئیس سازمان حج وزیارت نیز در این دیدار صمیمانه گفت: شما جانبازان یادگاران دفاع مقدس هستید که با جان خود در مقابل دشمن ایستادگی کرده و افتخار آفریدید که همه ما و هموطنان قدردان شما و خانواده ایثارگران وشهدای عزیز هستیم.
وی در ادامه به عملیات حج تمتع امسال و استثنایی بودن آن به لحاظ تفاوت بارز با سنوات گذشته اشاره کرد وافزود: در حج تمتع امسال موانع بیشماری را مشاهده کردیم که شامل تاخیر در اعلام برگزاری حج از سوی کشور میزبان، عدم عزیمت به موقع تیم عوامل و اجرایی به عربستان،دریافت ویزای عوامل با تاخیر بسیار زیاد، گران شدن ناگهانی هزینه ها طی دو هفته مانده به برگزاری حج، تاخیر در ویزای عوامل و کارگزاران همانند آشپزخانه ها و نیروهای فرودگاهی و ...... بوده است.
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در خصوص برنامه ریزی های برای حج امسال ، علیرغم اعلام دیرهنگام عربستان و ضیق وقت ، سعی کردیم تا اجاره هتل ها و برخی اقدامات را به صورت وبیناری انجام دهیم که تا حدودی روند را به پیش انداخت.
حسینی به افزایش هزینه ها دو هفته مانده به اعزام زائران اشاره کرد وگفت: عربستان به ناگاه هزینه های مربوط به خدمات ایام تشریق را تا یک هزار 200 دلار افزایش داد که با راهنمایی های بعثه مقام معظم رهبری و جلسات مختلف تصمیم گرفتیم فقط یک پنجم این هزینه های مازاد را دریافت کنیم تا زائران متحمل هزینه های سنگین نشوند.
وی افزود: برخی هزینه های دیگر درعربستان همانند افزایش مالیات بر ارزش افزوده تا 15 درصد و همچنین افزایش چشمگیر مواد پروتیینی نیز در مشکلاتی را در هزینه ها ایجاد کرد که سعی کردیم به طور مناسب این موضوعات را مدیریت کنیم تا ضمن اهتمام به کیفیت و کمیت ، زایران نیز رضایتمندی لازم را داشته باشند که علیرغم برخی اشکالات در روزهای اول، خوشبختانه رضایت حداکثری در نظر سنجی ها وجود دارد.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه آشپزها و برخی نیروهای خدمت رسان ما فقط یک روز مانده به اعزام زائران به عربستان مشرف شدند گفت: با همه موانع و مشکلات ، دست اندرکاران تمامی اقدامات را به سرعت و به طور جهادی و شبانه روزی انجام دادند که بحمدالله بعد از دو سه روز روند ایده آل و عادی شکل گرفت و هم اکنون مشکل خاصی وجود ندارد.
حسینی با بیان اینکه در سالهای دفاع مقدس هر زمان به مانع یا مشکلی برمی خوردیم به حضرت زهرای اطهر(س) متوسل می شدیم گفت: امسال نیز در موسم حج موانع و مشکلات زیادی را داشتیم که با توسل به حضرت زهرا (س) و امام زمان (عج) از مشکلات و دغدغه ها عبور کردیم و اکنون شرایط مناسبی را داریم که به همه دست اندرکاران خداقوت گفته و از زائران عزیز که همدل و همراه هستند تشکر می کنیم.
در این دیدار صمیمانه مدیحه سرایی توسط مدیرکاروان انجام گرفت و رئیس سازمان حج و زیارت و جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ، شاخه های گل به جانبازان سالهای دفاع مقدس تقدیم کردند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.